چینی ها بیمارستان فضایی می سازند

طبق ادعای یک دانشمند چینی و با توجه به تکمیل ایستگاه فضایی چین، این کشور قصد دارد یک بیمارستان فضایی برای خدمت به فضانوردان احداث کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد کارشناسان پزشکی فضایی خود را برای احداث بیمارستان فضایی به ایستگاه بین المللی ارسال کند. گفتنی است مونتاژ […]

طبق ادعای یک دانشمند چینی و با توجه به تکمیل ایستگاه فضایی چین، این کشور قصد دارد یک بیمارستان فضایی برای خدمت به فضانوردان احداث کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد کارشناسان پزشکی فضایی خود را برای احداث بیمارستان فضایی به ایستگاه بین المللی ارسال کند. گفتنی است مونتاژ درون مداری این ایستگاه به پایان رسیده است. دو جیچن، رییس بیمارستان مرکز هوافضا چین در این مورد گفت: ما در زمین برنامه ریزی های اولیه را برای ساخت یک بیمارستان در فضا آغاز کردیم. این بیمارستان می تواند در ایستگاه فضایی ما مستقر شود.

از مهمترین مزیت ساخت این بیمارستان سفر به اعماق فضا و کمک به سالم ماندن فضانوردان است. به گفته وی ساخت این بیمارستان به توسعه فناوری و سخت افزار پزشکی و همچنین تقویت آن کمک می کند.

ایده اصلی، ساخت یک مجموعه پزشکی کوچک در ایستگاه فضایی یا فضاپیماها است که می تواند به فضانوردان در تامین نیازهای پزشکی کمک کند. با استقرار این مرکز در صورت ایجاد مشکل برای فضانوردان، اقدامات پزشکی برای آنها با سرعت بیشتری انجام میشود. فضانوردان کنونی بری دریافت خدمات پزشکی از پزشکان زمین کمک می‌گیرند.

طبق مطالعات انجام گرفته اقامت طولانی در فضا می تواند بر بخش های از بدن مانند سیستم اسکلتی عضلانی و عصبی تاثیر بگذارد. حتی سیستم ایمنی، گردش خون و تنفسی نیز در این سفر دچار مشکل خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال