تلاش حزب کمونیست چین برای دستیابی به داده های 100 میلیون گوشی

شرکت امنیت سایبری آلمانی طی گزارشی از دسترسی حزب کمونیست چین به داده‌ها، موقعیت مکانی، عکس‌ها، پیام‌ها و لیست تاریخچه مرورگر ۱۰۰ میلیون گوشی اندرویدی خبر داده اند. این شرکت آلمانی با نام   Cure53اعلام کرده است که با توسعه برنامه Study The Great Nation توسط حزب کمونیست چین دریافتند که این برنامه از طریق بک […]

شرکت امنیت سایبری آلمانی طی گزارشی از دسترسی حزب کمونیست چین به داده‌ها، موقعیت مکانی، عکس‌ها، پیام‌ها و لیست تاریخچه مرورگر ۱۰۰ میلیون گوشی اندرویدی خبر داده اند. این شرکت آلمانی با نام   Cure53اعلام کرده است که با توسعه برنامه Study The Great Nation توسط حزب کمونیست چین دریافتند که این برنامه از طریق بک دوری میتواند به اطلاعات کاربران دسترسی و آنها را ذخیره کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از The Next Web ، کدهای برنامه مذکور از لحاظ امنیتی بسیار ضعیف هستند. که این امر باعث میشود تا رمزنگاری ها بسیار ضعیف عمل کرده و دسترسی به اپلیکیشن ایمیل و تشخیص هویت بیومتریک کاربران به راحتی انجام گیرد. روش کار بدین صورت است که یک کد ناشناس در برنامه وجود دارد ، این کد اجازه دسترسی به Superuser را میدهد. این دسترسی به حزب کمونیست چین اجازه میدهد که وارد بخش اندروید گوشی که حتی خود کاربر نیز به آن دسترسی ندارد، شود و با کمک دسترسی روت (Root Access) قابلیت ضبط صدای گوشی را فعال، موقعیت مکانی کاربران را ردیابی و بدون اجازه کاربر، شماره تلفن‌ها مشخصی را شماره گیری کنند.

محققان این شرکت میگویند : سازندگان این برنامه به صورت ناشیانه‌ای اقدام به پنهان سازی این بک دور کرده‌اند . دولت چین تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته است که هیچ گونه اتهامی را در این زمینه نمیپذیرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال