شرکت چینی CATL از دستیابی به یک تکنولوژی جدید در ساخت باتری خودروهای برقی خبر داد

شرکت چینی CATL که وظیفه ساخت باتری های خودرو های برقی را برعهده دارد مدعی شد با دستیابی به یک تکنولوژی انقلابی در زمینه ساخت باتری علاوه بر افزایش سرعت شارژ ایمنی و عمر باتری نیز به طور چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی CATL مدعی […]

شرکت چینی CATL که وظیفه ساخت باتری های خودرو های برقی را برعهده دارد مدعی شد با دستیابی به یک تکنولوژی انقلابی در زمینه ساخت باتری علاوه بر افزایش سرعت شارژ ایمنی و عمر باتری نیز به طور چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی CATL مدعی شد با الهام از افسانه های چین باستان کلین به نوعی تکنولوژی جدید در زمینه باتری دست یافته است که با کمک آن می توان چگالی انرژی سلول ها را به شدت افزایش داد. به این ترتیب علاوه بر سرعت شارژ باتری عمر آن نیز به شدت افزایش پیدا میکند.

 به کمک این تکنولوژی جدید چگالی انرژی در باتری ها ۲۵۵ کیلووات ساعت به ازای هر کیلوگرم خواهد رسید. همچنین سرعت شارژ باتری نیز به طور شگفت آوری افزایش می یابد به طوری که برای شارژ آن از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز است. در صورت فعال بودن قابلیت استارت داغ یا همان تهویه باتری این زمان به نصف نیز کاهش خواهد یافت. در حال حاضر این شرکت چینی قرارداد همکاری با خودروسازان بزرگی مانند فولکس واگن بی ام و تسلا دارد. همچنین رقابت گسترده در بازار باعث شده است تا این شرکت برای حفظ حضور خود در این بازار به دنبال نوآوری باشد. طبق ادعای این شرکت چینی تکنولوژی کلین می تواند سال آینده به طور تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. از مهمترین قابلیت این تکنولوژی پیمایش هزار کیلومتری تنها با یک بار شارژ خواهد بود. احتمالاً این باتری در مدل وای تولیدی گیگافکتوری تگزاس برای اولین بار استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال