چینی ها برای موشک های مافوق صوت نوعی آنتن طراحی کردند

محققان چینی با هدف برقراری ارتباط با موشک های مافوق صوت نوعی سیستم جدید طراحی کردند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه شانگهای چین برای ارتباط با سلاح های مافوق صوت از پهنای باند وای فای استفاده کردند. سلاح های مافوق صوت جدید پنج برابر سریع تر از سرعت صوت حرکت […]

محققان چینی با هدف برقراری ارتباط با موشک های مافوق صوت نوعی سیستم جدید طراحی کردند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه شانگهای چین برای ارتباط با سلاح های مافوق صوت از پهنای باند وای فای استفاده کردند. سلاح های مافوق صوت جدید پنج برابر سریع تر از سرعت صوت حرکت می کنند.

سلام مافوق صوت چینی ها در سرعت بسیار بالا دمای سطح شدید به اندازه ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد دارد و در اطراف آن غلافی از پلاسمای داغ ایجاد میشود که باعث اختلال و قطع ارتباط رادیویی خواهد شد. این مشکل برقراری ارتباط با سلاح را غیرممکن می کند.

پیش از این محققان ارتش چین اعلام کردند سیستم جدیدی ابداع کردند تا بتوانند در این سد پلاسمایی نفوذ کنند. در حال حاضر نیز اولین فناوری برای برقراری ارتباط با موشک دارای سرعت ۲۰ ماه در فرکانس های ۲۶ و ۵۰ گیگاهرتز ساخته شده است.

در این سیستم یک آنتن نرم و باریک به انتهای بدنه سلاح و در خارج از بخش گرمای سدید نصب می شود. آزمایش های زمینی انجام گرفته نشان می دهد این آنتن می تواند در بین فرکانس های ۵.۲ تا ۵.۸ گیگاهرتز عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از این فرکانس برای ارنباط شبکه 5G، وای فای و دستگاه های دیگر در شبکه اینترنت استفاده میشود. پژوهشگران برای جلوگیری از ایجاد نویز و کاهش کیفیت سیگنال نوعی فرا ماده تولید کردند که به آنتن مورد نظر اضافه شد. درون این ماده از غشای نازک سیم های دارای شکاف پرپیچ و خم تشکیل شده است که می تواند به جذب امواج الکترومغناطیسی کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال