نابغه چینی در حل یک مسئله ریاضی دشوار به تیم دکترای ریاضی کمک کرد

یک مسئله ریاضی که به مدت چهار ماه تیمی متشکل از شش دکترای ریاضی را به خود مشغول کرده بود توسط یک نابغه ریاضی چینی تنها در یک روز حل شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از ریاضیدانان در چین ساخت یک مدل ریاضی را طی چند ماه آغاز کردند و […]

یک مسئله ریاضی که به مدت چهار ماه تیمی متشکل از شش دکترای ریاضی را به خود مشغول کرده بود توسط یک نابغه ریاضی چینی تنها در یک روز حل شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از ریاضیدانان در چین ساخت یک مدل ریاضی را طی چند ماه آغاز کردند و در نهایت ساخت آن توسط وی دونگی استادیار ۳۰ ساله ریاضیات دانشگاه پکن به اتمام رسید. این ریاضی دانان پس از آزمایش های خود متوجه شدند معادلات مطرح شده توسط این نابغه چینی با موفقیت کار میکند. پس از حل این مشکل این نابغه چینی پیشنهاد دریافت مبلغ از این دانشمندان را رد کرده و گفته است چنین مسئله آسانی نیاز به پرداخت پاداش ندارد.

وی دونگی، استادیار دانشگاه ریاضیات دانشگاه پکن به دلیل موفقیت در زمینه ریاضی و همچنین سبک زندگی ساده خود در چین معروف است. وی در حل مسائل ریاضی از مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد خود استفاده می‌کند که تحت عنوان روش وی شناخته می شود.

چن دایو، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه پکن در مورد نابغه ریاضی چینی گفته است: حل معما های عجیب یا نادر توسط وی برای ما چندان عجیب نیست. زیرا او با هوش زیاد توانسته تمرکز زیادی روی مسائل ریاضی داشته باشد.

نشریه چینی که چنین گزارشی را منتشر کرده است میگوید وی پیش از این پیشنهادی از دانشگاه هاروارد برای تحصیل به عنوان کاندیدای دکترا داشته که آن را رد کرده است. وی تاکنون موفق به دریافت دو طلای متوالی در المپیاد بین المللی ریاضی شده است همچنین بدون آزمون ورودی کالج توانست در این کشور در دانشگاه پکن پذیرفته شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال