موشک چینی با بقایای یک موشک روسی برخورد کرد

ماهواره چینی یونهای 1-02که در مدار زمین قرار داشت با یک زباله فضایی که باقی مانده موشک روسیه بوده است برخورد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارشی که بخش کنترل فضایی منتشر کرد ماهواره چینی با یک زباله فضایی روسی برخورد کرده است. به گفته بخش ۱۸ کنترل فضایی (18SPCS) […]

ماهواره چینی یونهای 1-02که در مدار زمین قرار داشت با یک زباله فضایی که باقی مانده موشک روسیه بوده است برخورد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارشی که بخش کنترل فضایی منتشر کرد ماهواره چینی با یک زباله فضایی روسی برخورد کرده است. به گفته بخش ۱۸ کنترل فضایی (18SPCS) که ردیابی اشیای مصنوعی در مدار زمین را بر عهده دارد. ماهواره چینی به یک زباله مربوط به باقیمانده موشک روسی در فضا برخورد کرده است. این زبان مربوط به یک موشک روسی است که در سال ۱۹۹۶ به فضا پرتاب شده بود .

در حال حاضر این موشک چینی پس از برخورد همچنان توانسته تنظیمات مداری خود را حفظ کند و به خوبی کنترل شود. اما امکان دارد این اتفاق برای سایر ماهواره ها و فضاپیماهای موجود در مدار نیز پیش بیاید. مک داول ستاره شناس معروف نیز اعلام کرده با افزایش تراکم ترافیک فضایی احتمال برخورد ماهواره ها با زباله ها بیشتر شده و در این هنگام ممکن است این برخوردها در نهایت به یک مشکل بزرگ فضایی تبدیل شوند.

به گفته آژانس فضایی اروپا که این زباله های فضایی را ردیابی می‌کند ۵۷۰ مورد متلاشی شدن، انفجار و برخورد در فضا تاکنون رصد شده که نتیجه آن تولید حدود ۳۴ هزار قطعه زباله فضایی بوده است. ممکن است اندازه آنها ۱۰ سانتیمتر و یا بزرگتر باشد. در حال حاضر حدود ۲۹ هزار و ۱۱۰ زباله در فضا ردیابی شدند که به گفته این آژانس تعداد زباله های فضایی به تشکیل آوار فضایی رسیده است. پیش از آغاز سفرهای تفریحی به فضا باید به فکر پاکسازی فضا از زباله ها با کمک ماموریتهای مختلف بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال