بحران تغییرات جوی زمین فضانوردان ایستگاه بین المللی را متاثر کرد

فضانوردانی که در ایستگاه بین المللی فضایی حضور دارند می توانند نمای بهتری از زمین را مشاهده کنند. این فضا نوردان اعلام کردند بحران تغییرات اقلیمی از این ایستگاه کاملاً قابل مشاهده بوده و بسیار ناراحت کننده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تماشای اتفاقات اخیر در زمین برای فضانوردان ایستگاه فضایی […]

فضانوردانی که در ایستگاه بین المللی فضایی حضور دارند می توانند نمای بهتری از زمین را مشاهده کنند. این فضا نوردان اعلام کردند بحران تغییرات اقلیمی از این ایستگاه کاملاً قابل مشاهده بوده و بسیار ناراحت کننده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تماشای اتفاقات اخیر در زمین برای فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی بسیار ناراحت کننده بوده است. یک فضانورد ناسا از این ایستگاه به نام مگان مک آرتور گفته است: آتش سوزی های گسترده از فضا نیز قابل رویت بوده و ما از این بابت بسیار ناراحت هستیم.

 هم اکنون آتش سوزی های گسترده به خاطر بحران تغییرات اقلیمی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، یونان، ترکیه، ایتالیا، الجزایر و سیبری در حال گسترش بوده و تصاویری از این آتش سوزی توسط این فضانوردان نیز منتشر شده است.

از مهمترین نشانه های تغییرات اقلیمی می توان به آتش سوزی های گسترده اشاره کرد. به گفته گروه بین المللی تغییرات اقلیمی IPCC تا سال ۲۰۵۰ شاهد آب و هوای حریق زا در مناطقی مانند آمریکای شمالی و مرکزی، مدیترانه، آفریقای جنوبی آسیای شمالی، استرالیا و نیوزلند خواهیم بود. به این ترتیب در آینده روزهای گرم و خشک همراه با باد که عامل اصلی آتش سوزی هستند افزایش خواهند داشت.

 به گفته محققان این گروه دمای زمین تا ۳۰ سال آینده نسبت به دمای قبل از صنعتی شدن حدود یک و نیم درجه افزایش خواهد داشت. اگرچه این افزایش دما بسیار اندک است. اما اثر آن روی کره زمین و ذوب شدن یخ ها بسیار زیاد خواهد بو.د با این حال بسیاری از متخصصان IPCC معتقدند میتوان برای جلوگیری از افزایش دما و تغییرات فجریه اقلیمی اقدام کرد.

از دیگر تغییرات جوی قابل مشاهده در ایستگاه فضایی بین‌المللی طوفان های حاره ای هستند. مک آرتور ادامه می دهد: این طوفان ها و سیل های پس از آن به همراه تغییراتی که در زمین رخ می دهد از این ایستگاه مشاهده می‌شود. از طرفی IPCC اعلام کرد افزایش سطح دریاها به دلیل ذوب یخچالها در دهه های آینده با باران های شدید و طوفان و افزایش سیل همراه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال