نزدیک ترین تصاویر ثبت شده از خورشید توسط مدارگرد سولار

ناسا تصاویر ثبت شده از خورشید توسط مدارگرد سولارا به همراهی سازمان فضایی اروپا منتشر کرده است. در این تصاویر نزدیک ترین عکس های ثبت شده از خورشید وجود دارند که نشان دهنده ظرفیت این مدارگرد برای ثبت تصاویر فضایی نیز محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدارگرد سولار با طی کردن […]

ناسا تصاویر ثبت شده از خورشید توسط مدارگرد سولارا به همراهی سازمان فضایی اروپا منتشر کرده است. در این تصاویر نزدیک ترین عکس های ثبت شده از خورشید وجود دارند که نشان دهنده ظرفیت این مدارگرد برای ثبت تصاویر فضایی نیز محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدارگرد سولار با طی کردن ۴۸ میلیون مایل به نزدیک ترین منطقه در اطراف خورشید رسیده است. تصاویر ارسالی از تلسکوپ Extreme Ultraviolet Imager نصب شده روی مرورگر سولار پدیده campfire را نشان می دهد. البته اخترشناسان می‌گویند که این پدیده ممکن است مربوط به انفجار ها یا شعله هایی باشد که بسیار از شعله های سطح خورشید کوچکتر است. مهندسان ناسا تلاش دارند تا با استفاده از داده های این مدارگرد به اطلاعات بیشتری از سطح خورشید ست پیدا کنند.

دنیل مولر از پژوهشگران مدارگرد سولار از آژانس فضایی اروپا می‌گوید: عکس‌های گرفته شده توسط این مدارگرد شروع بسیار عالی از کارکرد آن را نشان می دهد. البته مدارگرد برای رسیدن به این مرحله مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است. به عنوان مثال در ماه گذشته این مدارگرد با یک رد یونی و دنباله ای از گرد و غبار برخورد کرده بود. همچنین تیم این پروژه نیز به خاطر شیوع کووید ۱۹ بیشتر از یک هفته در آلمان تعطیل بوده است. راسل هوارد بازرس ارشد تلسکوپ های مدارگرد سولار می گوید: همه گیری کووید ۱۹ باعث شده بود کلیه عملیات های این پروژه از راه دور انجام شود و این برای اولین بار بود که ما اینگونه عمل می‌کردیم. هرچند که کلیه ابزار های نصب شده روی مدار گرد به خوبی به وظایف خود عمل کردند. دانشمندان تلاش دارند تا اطلاعاتی را در مورد قطب‌های خورشید که هر ۱۱ سال یکبار می چرخند و فعالیت های جدیدی از خورشید را آغاز می‌کنند به دست آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال