خط ساحلی مریخ می تواند نشانی از وجود احتمالی حیات باشد

اخیرا شواهدی از وجود اقیانوس باستانی در مریخ پیدا شده که می تواند نشان دهنده احتمال وجود حیات در این سیاره باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های توپوگرافی جدید که مربوط به وجود اقیانوس در مریخ است، شواهد جدیدی مبنی بر وجود یک خط ساحلی ۳.۵ میلیارد ساله است. دانشگاه […]

اخیرا شواهدی از وجود اقیانوس باستانی در مریخ پیدا شده که می تواند نشان دهنده احتمال وجود حیات در این سیاره باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های توپوگرافی جدید که مربوط به وجود اقیانوس در مریخ است، شواهد جدیدی مبنی بر وجود یک خط ساحلی ۳.۵ میلیارد ساله است.

دانشگاه ایالتی پن طی یک بیانیه مطلوعاتی، اعلام کردند در نقشه های توپوگرافی تازه تهیه شده از این سیاره شواهدی وجود دارد که وجود یک اقیانوس باستانی شمالی را در آن اثبات می کند.

طبق این نقشه ها احتمالا مریخ زمانی دارای آب و هوای گرم و افزایش سطح دریا مواجه بوده است. کاردناس از استادان علوم زمین در دانشگاه پن در این مورد می گوید: آنچه پس از کشف این موضوع به خاطرمان می آید، وجود چنین اقیانوس گسترده ای می تواند پتانسیل بالای برای میزبانی از حیات محسوب شود. علاوه بر آن می تواند اطلاعات زیادی در مورد آب و هوای باستانی و تغییرات آن ارائه کند. پیش از این بارها در مورد وجود یک اقیانوس در نیمکره شمالی مریخ در جامعه علمی فرضیه های مطرح شده بود.

داده های کنونی نیز این موضوع را تایید می کند. بطوری که یک خط ساحلی ۳.۵ میلیارد ساله از شواهد واضح این فرضیه است. به گفته کاردناس با بررسی سنگ های بخش Aeolis Dorsa می توان اطلاعات مهمی در مورد این اقیانوس بدست آورد. شواهد نشان می دهد این اقیانوس پویا بوده است. در دوران وجودش سطح آن نیز به مقدار زیاد افزایش یافته بود. سرعت رسوب سنگ ها در امتداد آن نیز بسیار بالا بود. بنظر می رسد در این بخش تغییرات زیادی بوجود آمد. طبق گفته کاردناس این منطقه احتمالا شواهدی از وجود حیات در مریخ را بهمراه دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال