سردترین کوتوله جهان در حال تولید امواج رادیویی کشف شد

محققان یک جرم شبیه به ستارگان کشف کرده اند که سردترین جسم پر فضا محسوب میشود. این جسم در حال انتشار امواج رادیویی از خود است. گرمای این ستاره حتی از آتشی که ممکن است درست کنید کمتر بوده و اندکی از سیاره مشتری کوچکتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شب […]

محققان یک جرم شبیه به ستارگان کشف کرده اند که سردترین جسم پر فضا محسوب میشود. این جسم در حال انتشار امواج رادیویی از خود است. گرمای این ستاره حتی از آتشی که ممکن است درست کنید کمتر بوده و اندکی از سیاره مشتری کوچکتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شب عجیب سرد که اخیرا شناسایی شده با نام Dwarf WISE ستاره کوتوله فوق سرد محسوب میشود که دمایی حدود ۴۲۵ درجه سلسیوس دارد. این شیر سردترین نمونه کشف شده است که از خود امواج رادیویی نیز تولید می کند.

کووی رز، از دانشجویان مقطع دکترا دانشکده فیزیک دانشگاه سیدنی در این مورد می گوید: ستاره های فوق سرد با قابلیت انتشار امواج رادیویی بسیار نادر هستند. زیرا دینامیک آنها به گونه ای است که امکان تولید میدان مغناطیسی برای انتشار امواج قابل تشخیص را ندارند. به همین دلیل کشف این کوتوله می تواند بسیار جذاب باشد.

اولین زمان شناسایی این کوتوله در سال ۲۰۱۱ و توسط کلتک بود. فاصله آن از زمین ۳۷ سال نوری است و جرم آن ممکن است بین ۴ تا ۴۴ برابر مشتری باشد. البته قابلیت انتشار امواج رادیویی آن اکنون کشف شده است. رصدهای جدید مربوط به این کشف توسط تلسکوپ های ارایه فشرده استرالیا انجام شد. هنوز محققان علت ایجاد امواج رادیویی در دینامیک این ستاره را پیدا نکرده اند. اما احتمال می دهند این امواج در اثر حرکت الکترون ها به سمت قطب های مغناطیسی ستاره به وجود آمده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال