ساخت بخیه هوشمند برای نظارت مدام زخمهای عمیق

محققان برای نظارت بیشتر بر زخم های عمقی بدن که پس از اعمال جراحی ایجاد می شوند از نوعی بخیه هوشمند استفاده خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی بخیه هوشمند ابداع کرده اند که وظیفه آن نظارت بر زخم های عمیق ایجاد شده پس از اعمال جراحی خواهد بود. […]

محققان برای نظارت بیشتر بر زخم های عمقی بدن که پس از اعمال جراحی ایجاد می شوند از نوعی بخیه هوشمند استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی بخیه هوشمند ابداع کرده اند که وظیفه آن نظارت بر زخم های عمیق ایجاد شده پس از اعمال جراحی خواهد بود. این نظارت با هدف جلوگیری از عفونت، باز شدن مجدد زخم و دیگر عوارض انجام خواهد گرفت. در حال حاضر این زخم های عمیق تنها از طریق بررسی های بالینی نظارت می شوند و یا برای بررسی بیشتر از رادیولوژی استفاده می شود. البته این روشها تا زمانی که این عارضه خطری برای زندگی فرد ایجاد کند ممکن است موثر نباشد. البته میتوان از حسگرهای الکترونیک زیستی سخت برای نظارت مداوم در درون بدن استفاده کرد. اما این حسگر ها نمی توانند با قسمت های حساس درون زخم یکی شوند.

جان هو به کمک گروهی دیگر از محققان از دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه فناوری اطلاعات اختراعات سلامت نوعی بخیه هوشمند بدون باتری ساخته است که امکان جمع‌آوری و انتقال داده ها را از زخمهای عمیق به صورت بی‌سیم امکان‌پذیر می‌کند. حسگر الکترونیکی تعبیه شده در این بخیه هوشمند علاوه بر یکپارچگی در زخم نشتی معده و ریز حرکات بافت‌ها را نیز بررسی خواهد کرد. این بخیه همانند بخیه های معمول پزشکی می تواند باعث بهبودی زخم نیز شود.

بخیه هوشمند از یک پلیمر رسانا بر روی یک بخیه ابریشمی استفاده شده تا بتواند پاسخ دهنده سیگنال های بیسیم باشد. همچنین یک حسگر الکترونیکی بدون باتری و یک خواننده (Reader) بی سیم نیز برای آن در نظر گرفته شده تا در بیرون از بدن مورد استفاده قرار بگیرد. از مهمترین مزیت این بخیه هوشمند عدم تغییر روش های استاندارد جراحی خواهد بود. تنها در زمان بخیه زدن باید بخش عایق در این بخیه به ماژول الکترونیکی آن دوخته شود. سپس با کمک سیلیکون پزشکی این اتصالات ایمن خواهد شد. با کمک خواننده خارجی امکان تشخیص سیگنال ارسالی و قرائت آن وجود دارد. از طرفی تغییر در سیگنال نشان دهنده به وجود آمدن عارضه در زخم خواهد بود. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال