اولین سایت اینترنت 5G کشور در حال آماده سازی است

وزیر ارتباطات از آماده سازی سایت 5G در شکور خبر داده است. این سایت در یک ماه آینده آماده و نصب خواهد شد. قرار است تعداد سایت ها در ماه های آینده افزایش یابد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، پس از اینکه بسیاری از کشورها طراحی و اجرای زیرساخت های مربوط به […]

وزیر ارتباطات از آماده سازی سایت 5G در شکور خبر داده است. این سایت در یک ماه آینده آماده و نصب خواهد شد. قرار است تعداد سایت ها در ماه های آینده افزایش یابد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، پس از اینکه بسیاری از کشورها طراحی و اجرای زیرساخت های مربوط به اینترنت 5G را آغاز کرده اند، اکنون ایران نیز قدم های اولیه برای تاسیس اولین سایت مربوط به نسل پنجم اینترنت را برداشته است. دو ماه پیش معاون امور رادیویی رگلاتوری از پرداخت مجوز اپراتورهای TD-LTE و واگذاری پهنای باند مربوطه برای ساخت شبکه 5G خبر داده بود.

آذری جهرمی در پاسخ یکی از کاربران در بخش کامنت اینستاگرام در مورد راه اندازی سایت 5G توضیحاتی ار بیان کرد. وزیر ارتباطات راه اندازی اولین سایت 5G کشور را در یک ماه آینده عملی خواند و گفت که تا شهریورماه امسال به طور کلی 5 منطقه قدیمی تهران زیر پوشش نسل جدید شبکه تلفن همراه خواهد رفت. وی مناطق مورد نظر را مشخص نکرد. این در حالیست که وزیر ارتباات پیش از این آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز را از لزومات بهبود وضعیت شبمه و همچنین راه اندازی اینترنت 5G در کشور دانسته بود. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی برای باندهای فرکانسی تحت اختیار صدا و سیما افتاده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال