سازنده ChatGPT پایان عمر هوش مصنوعی غول پیکر را اعلام کرد

مدیرعامل OpenAI بطور غیرمنتظره از پایان عصر مدل های زبانی غول پیکر خبر داد. وی اعلام کرد در حال حاضر برای بهبود هوش مصنوعی باید از شیوه هایی بهتر استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشاهده توانایی های حیرت‌انگیز چت بات ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI باعث شد تا بسیاری از […]

مدیرعامل OpenAI بطور غیرمنتظره از پایان عصر مدل های زبانی غول پیکر خبر داد. وی اعلام کرد در حال حاضر برای بهبود هوش مصنوعی باید از شیوه هایی بهتر استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشاهده توانایی های حیرت‌انگیز چت بات ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI باعث شد تا بسیاری از شرکت ها در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. در حالیکه سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه اخیر خود از پایان عمر استراتژی تحقیقاتی ایجاد کننده ChatGPT خبر می دهد. البته هنوز مشخص نیست چه استراتژی هایی قرار است در آینده پیشرفت های بعدی این فناوری را ایجاد کند.

این شرکت تاکنون پیشرفت های بسیاری را در زمینه هوش مصنوعی رقم زده است. به عنوان مثال الگوریتم های یادگیری ماشینی که پیش از این وجود داشته است را بزگتر کرد. همچنین در پروژه اخیر خود یعنی GPT-4 از تریلیون ها کلمه و هزاران پردازنده گرافیکی برای تعلیم استفاده کرده است.

آلتمن در این باره می گوید: پیشرفت های بعدی این فناوری از طریق بزرگتر کردن این مدل زبانی انجام نخواهد گرفت. همچنین پایان عمر ابن مدل های زبانی فرا رسیده و اعضای تیم OpenAI قصد دارند بهبود این مدل ها را به شیوه دیگری انجام دهند.

گفته های آلتمن نشان دهنده تغییرات بسیار سریع فناوری هوش مصنوعی است که در ماه های اخیر تبدیل به تیتر اول اخبار فناوری شده است. بنظر می رسد GPT-4 آخرین مدل زبانی بزرگ ساخته شده توسط OpenAI خواهد بود. آلتمن در مورد روش های جدید بهینه سازی هوش مصنوعی در این شرکت چیزی نگفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال