خدمه ایستگاه فضایی چین ۱۰۰ درصد اکسیژن خود را تولید می کنند

محققان چینی در کنفرانس فناوری فضایی در چین اعلام کردند خدمه ایستگاه فضای این کشور در ماموریت شنژن ۱۵ قادر هستند ۱۰۰ درصد اکسیژن مصرفی خود را تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین موفق شد تا در فضا به تولید اکسیژن بپردازد. مدیر دفتر مهندسی کنترل و پشتیبانی از فضانوردان […]

محققان چینی در کنفرانس فناوری فضایی در چین اعلام کردند خدمه ایستگاه فضای این کشور در ماموریت شنژن ۱۵ قادر هستند ۱۰۰ درصد اکسیژن مصرفی خود را تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین موفق شد تا در فضا به تولید اکسیژن بپردازد. مدیر دفتر مهندسی کنترل و پشتیبانی از فضانوردان در چین اعلام کرد تولید اکسیژن در فضا می تواند در سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی زندگی این فضانوردان بسیار حیاتی باشد.

این فناوری میتواند یک فناوری کلیدی در ماموریت‌های فضایی سرنشین دار محسوب شود. زیرا قادر است با سیستم کنترل محیطی در فضا شرایط اولیه زندگی را ایجاد کند. بدین ترتیب علاوه بر تضمین سلامت و ایمنی فضانوردان یک محیط کاری قابل زندگی نیز برای آنها ایجاد خواهد شد.

سیستم تولید اکسیژن چین شامل ۶ بخش از جمله الکترولیز آب و تولید اکسیژن، حذف دی اکسیدکربن، تصفیه ادرار، تصفیه آب، تولید آب با استفاده از دی اکسید کربن و هیدروژن.

در کنفرانس فناوری فضایی، بیان کیانگ، مدیر دفتر مهندسی فضانوردان اعلام کرد طی ۵۵ سال اخیر کارشناسان فضایی موفق شدند به خوبی سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات را برای سه نسل از سرنشینان فضاپیما فراهم کنند. همچنین لوازم مرتبط با فضاپیمای شنژو و لباس های فضانوردان مناسب برای پیاده روی بهمراه ماژول های ایستگاه فضایی با موفقیت توسعه یافته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال