کلاهبرداری رمز ارز در سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دلار بوده است

به نظر می رسد هکرها و کلاهبرداران به دنیای رمزارزها بسیار علاقمند هستند. به طوری که طبق گزارش کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) در سال ۲۰۲۱ حدود یک میلیارد دلار در حوزه کریپتو و رمز ارز کلاه برداری شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارش کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) […]

به نظر می رسد هکرها و کلاهبرداران به دنیای رمزارزها بسیار علاقمند هستند. به طوری که طبق گزارش کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) در سال ۲۰۲۱ حدود یک میلیارد دلار در حوزه کریپتو و رمز ارز کلاه برداری شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارش کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) آمده است از ژانویه ۲۱ تا مارس امسال حدود ۴۶ هزار نفر مورد حمله هکرها در حوزه رمز ارز قرار گرفتند. به طوری که این کاربران طبق این گزارش حدود ۲۶۰۰ دلار ضرر کرده اند.

ارزهای مورد کلاه برداری نیز معمولاً رمزارزهای رایج و پرکاربرد هستند. به طوری که ۷۰ درصد از کلاهبرداری ها از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده کرده است. پس از آن تتر با سهم ۱۰ درصدی و اتر با ۹ درصد سهم بیشترین حملات هکرها در مورد رمزارزها را به خود اختصاص دادند. (FTC) می گوید حملات گزارش شده از طرف سرمایه‌گذاران بوده است. همچنین سرمایه گذاران آماتور هدف اولیه هکرها هستند.

 آنها در مرحله اول قول دریافت مبلغ بسیار زیادی پس از سرمایه گذاری را دریافت می کنند. به گفته فلچر از (FTC) کلاهبرداران سرمایه گذاری مدعی هستند به راحتی می‌توانند به سرمایه گذاران آماتور بازدهی کلانی داشته باشند اما در نهایت سرمایه گذاری ها باعث واریز ارز به طور مستقیم به کیف پول کلاهبرداران می شود.

 از طرفی افزایش کلاهبرداری های عاطفی نیز باعث ضرر به سرمایه‌گذاران شده است. این روش از طریق شبکه های اجتماعی و برنامه های دوستیابی انجام می گیرد. کلاهبرداری عاطفی به نام pig slaughtering باعث می شود مجرمان علاوه بر برقراری رابطه جعلی آنها را از بابت سرمایه گذاری دروغین فریب دهند. با افزایش استفاده از رمز ارزها این کلاهبرداری ها نیز به شدت افزایش یافته است. به طوری که طی سال گذشته آدرس های غیرقانونی توانسته اند بیش از ۱۴ میلیارد دلار رمز ارز به جیب بزنند که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال