خطر باج افزارها در کمین کاربران ویندوزی

تحقیقات اخیر نشان از رشد باج افزارهای خطرناک در میان کاربران ویندوزی دارد. خطر رشد باج افزارها به میزان تعداد گروه‌های کوچک استفاده کننده از باج افزار برمی‌گردد. پیش از این گروه‌های بزرگ شناخته شده‌ای به عنوان مجرمین سایبری فعالیت می‌کردند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، شرکت امنیتی بیت دیفندر از رشد 74 […]

تحقیقات اخیر نشان از رشد باج افزارهای خطرناک در میان کاربران ویندوزی دارد. خطر رشد باج افزارها به میزان تعداد گروه‌های کوچک استفاده کننده از باج افزار برمی‌گردد. پیش از این گروه‌های بزرگ شناخته شده‌ای به عنوان مجرمین سایبری فعالیت می‌کردند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، شرکت امنیتی بیت دیفندر از رشد 74 درصدی باج افزارهای ویندوزی خبر داده است. بر طبق تحقیقات بیت دیفندر بر روی باج افزارها، ماینر‌ها، بدافزارهای بدون فایل، اکسپلویت‌ها و PUA ها، در 6 ماهه اول سال 2019 استفاده از باج افزارها کاهش یافته بود. علت آن نیز متلاشی شدن گروه GandCrab گزارش شده بود. اما پس از این اتفاق ماجرا برعکس شد. گروه‌های دیگری استفاده از باج افزارها را آغاز کردند. بطوریکه نه تنها توانستند فضای خالی این گروه را پر کنند، حتی میزان آمار میزان استفاده از باج افزارها را افزایش دادند.

اکنون قدرت گروه GrandCrab در بین گروه‌های کوچک تقسیم شده است. در میان این شرکت‌های کوچک، می‌توان به گروه Sodinokibi اشاره کرد. این گروه‌های کوچک معتقدند که با تقسیم قدرت، قانون‌گذار‌ها و پلیس‌های امنیتی به سختی آنها را تشخیص خواهند داد.

در وضعیت فعلی بیشتر تمرکز باج افزارها بر روی ویندوز است. زیرا جامعه استفاده کننده از ویندوز بسیار وسیع است. این تمرکز نشان می‌دهد که این گروه‌ها زمان کافی برای توسعه بدافزار بر روی سیستم عامل مک را ندارند. البته بدین معنی نیست که کاربران مک بطور کامل در امان هستند. زیرا اکسپلویت‌ها و PUA و ماینرها همیشه در کمین هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال