تاریخ اولین پرتاب استارشیپ مشخص شد

اسپیس ایکس قصد دارد به زودی اولین پرواز مداری آزمایشی راکت نسل جدید استارشیپ را انجام دهد. این راکت وظیفه حمل محموله ها به ماه و مریخ را بر عهده خواهد داشت. ایلان ماسک زمان این پرتاب را ماه آینده اعلام کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس […]

اسپیس ایکس قصد دارد به زودی اولین پرواز مداری آزمایشی راکت نسل جدید استارشیپ را انجام دهد. این راکت وظیفه حمل محموله ها به ماه و مریخ را بر عهده خواهد داشت. ایلان ماسک زمان این پرتاب را ماه آینده اعلام کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس در جواب یکی از کاربران توئیتر در مورد زمان پرتاب آزمایشی استارشیپ گفت: ممکن است در اواخر ماه آینده باشد. اما احتمال آن در نوامبر بیشتر است. تا آن زمان دو تقویت کننده و موشک داریم که برای پرواز مداری آماده هستند و هر دوماه یکبار نیز تولید خواهند شد.

این موشک دارای یک تقویت کننده قوی به نام سوپر هوی و یک فضاپیمای ۵۰ متری است که هر دو بخش می توانند مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. هر دو این بخش ها از موتور رپتور نسل جدید اسپیس ایکس بهره می برند. در صورتی که برنامه ها به درستی پیش برود اولین آزمایش پرواز مداری انجام خواهد گرفت. آزمایش های مربوط به موتور این دو عنصر نیز طی ۶ هفته گذشته در تاسیسات مستقر در تگزاس جنوبی این شرکت انجام گرفت.

اسپیس ایکس اخیرا در آزمایشی کوتاه به نام  Booster v هفت عدد موتور از مجموع ۳۳ موتور خود را روشن کرد که بیشترین تعداد موتورهای روشن بطور همزمان محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال