پیش بینی برخورد بقایای موشک چینی با زمین در روز جمعه

پیش بینی می شود احتمالا بقایای یک موشک چینی امروز به زمین برخورد می کند. هنوز ساعت دقیق این برخورد مشخص نشده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمالا یک زباله فضایی مربوط به موشک چین امروز به زمین برخورد می کند. مکان دقیق برخورد آن مشخص نشده است. این زباله فضایی […]

پیش بینی می شود احتمالا بقایای یک موشک چینی امروز به زمین برخورد می کند. هنوز ساعت دقیق این برخورد مشخص نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمالا یک زباله فضایی مربوط به موشک چین امروز به زمین برخورد می کند. مکان دقیق برخورد آن مشخص نشده است. این زباله فضایی عظیم مربوط به بخش هسته موشک لانگ مارچ ۵ بی است که وظیفه حمل آخرین بخش ایستگاه فضایی این کشور به مدار زمین را بر عهده داشت. این پرتاب روز دوشنبه ۹ آبان انجام شده بود.

بدنه این موشک در جو قرار گرفته و کشش جوی در حال پایین کشیدن آن است. آخرین مدلسازی مربوط به این زباله فضایی نشان می دهد که زمان فرود آن روز جمعه خواهد بود. البته ممکن است در این پیش بینی خطای زیادی نیز وجود داشته باشد.

شرکت فضایی ارواسپیس آمریکا اعلام کرد این زباله در روز جمعه در ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه به وقت تهران به زمین می رسد. اما ممکن است یک اختلاف زمانی سه ساعت داشته باشد. این شرکت اعلام کرد پیش از این نیز دردسرهایی این چنینی پشت سر گذاشته شد. هر سه پرتاب قبلی این موشک پیش از این به همین طریق و بصورت کنترل نشده به زمین رسید که آخرین بازگشت آن در تاریخ ژوئیه انجام گرفت. در واقع این فرود کنترل نشده از ویژگی های موشک لانگ مارچ ۵ بی محسوب میشود. دیگر موشک ها به دلیل طراحی متفاوت در همان لحظات بلند شدن مرحله اولیه آنها به اقیانوس سقوط می کند.

با وجودی که بخش های از بدنه این موشک در جو میشورچزد اما قسمت های محکم و بزرگ آن سالم باقی می مانند و ممکن است برای مردم . زیرساخت ها خطراتی را ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال