کاهش درآمد متا باعث افزایش میزان تبلیغات در بخش های اینستاگرام شد

متا که اینستاگرام و فیسبوک را به عنوان زیر مجموعه های خود دارد در وضعیت مناسبی قرار ندارد. میزان درآمد این شرکت در چندماه گذشته به شدت کاهش یافته است. حتی قیمت سهام آن نیز به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۹رسیده است. به همین دلیل متا تصمیم دارد تا تبلیغات بیشتری را در بخش […]

متا که اینستاگرام و فیسبوک را به عنوان زیر مجموعه های خود دارد در وضعیت مناسبی قرار ندارد. میزان درآمد این شرکت در چندماه گذشته به شدت کاهش یافته است. حتی قیمت سهام آن نیز به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۹رسیده است. به همین دلیل متا تصمیم دارد تا تبلیغات بیشتری را در بخش های مختلف اینستاگرام نمایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا در وبلاگ فیسبوک بیانیه ای را منتشر کرد که طی آن از آزمایش روش های جدید برای نمایش تبلیغات شرکت ها خبر می‌داد. این شرکت قصد دارد بخش هایی مانند Reels را نیز برای پخش ویدئوی شرکت ها قرار دهد.

این ویدئوهای تبلیغاتی بین ۴ تا ده ثانیه خواهند بود که در پایان فیلم های ریلز به نمایش در می‌آیند. به دلیل اینکه ویدیوهای ریلز بصورت چرخشی پخش می شوند در پایان آنها و پیش از شروع شدن ویدئوی دیگر می توان یک تبلیغ را به نمایش گذاشت. به گفته متا اینگونه تبلیغات در ابتدا بصورت آزمایشی در فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرد و در صورتی که مورد رضایت کاربران قرار گرفت به اینستاگرام نیز منتقل خواهد شد.

در اینستاگرام نیز تعداد ویدیوهای تبلیغاتی در تب اکسپلورر افزایش خواهد یافت. در این بخش پست های تبلیغات با موضوعات مختلف درون هر یک از موزاییکها قرار میگیرد. حتی ممکن است بصورت آزمایشی در فید اصلی کاربران نیز تبلیغات مشاهده شود. در فیسبوک نیز ویدئوهای تبلیغات بصورت آزمایشی در زیر ریلزهای فیسبوک نمایش داده میشوند. این تبلیغات شامل دو تا ده تصویر قابل اسکرول خواهد بود.

ماز شرفی معاون بازاریابی و تجاری متا اعلام کرد این شرکت به دنبال ابزاری برای سرویس پیام رسان مسنجر است که در آن نیز نمایش تبلیغات از طریق یادگیری ماشینی انجام میگیرد. این تبلیغات برای افرادی که احتمال خرید آنها بیشتر است ارائه خواهد شد. شرفی در این مورد توضیح میدهد که محتوای پیام ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. در حالی این اعلامیه منتشر شد که متا هفته آینده گزارش درآمد سه ماهه خود را منتشر خواهد کرد و احتمالا برای دومین دوره با کاهش درآمد مواجه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال