معاونت امنیت فضای تولید و تبادل از شناسایی بیش از ۴۴ میلیون حمله در این شبکه خبر داد

به گفته معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات طی هفت ماه گذشته حدود ۴۴ میلیون حمله سایبری اتفاق افتاده است. شناسایی این حملات نیز توسط شبکه ملی تا مهر ماه امسال بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تامین امنیت و فناوری اطلاعات وظیفه سازمان فناوری اطلاعات و […]

به گفته معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات طی هفت ماه گذشته حدود ۴۴ میلیون حمله سایبری اتفاق افتاده است. شناسایی این حملات نیز توسط شبکه ملی تا مهر ماه امسال بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تامین امنیت و فناوری اطلاعات وظیفه سازمان فناوری اطلاعات و معاونت امنیتی این سازمان است. حوزه نظام مدیریت امنیت اطلاعات نیز شامل ارزیابی امنیتی خدمات، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی بابت عملیات رخدادهای رایانه‌ای یا همان ماهر است.

 سازمان فناوری اطلاعات نیز گزارشی را از اقدامات خود در حوزه علمیه نخست امسال منتشر کرد. در بخش اول این گزارش در رابطه با شرکت های فعال در حوزه خدمات امنیت در فضای تولید و تبادل و رتبه بندی آنها مطالبی منتشر شده. همچنین در این گزارش از پروانه های صادر شده برای شرکت های فعال در حوزه افتا به تعداد ۲۴۲ مورد پرداخت شد. مرکز ماهر نیز در این گزارش تا مهرماه سال جاری ۶۵۸ خدمت ارائه شده را بیان کرد. بخش خصوصی و اپراتورها بیشترین خدمات را از مرکز ماهر دریافت کردند. در جاایگاه بعدی نیز دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی قرار دارند.

۱۳۱ منابع داخلی و حدود ۲۰۸ مورد مراجع بین المللی رخدادهای مرکز ماهر را اطلاع رسانی کردند. این رخدادها شامل فیشینگ سایت های داخلی و یا آلودگی به بدافزارها و بات بوده است که بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد. بخش‌های حاکمیتی نیز بیشترین میزان دریافت خدمات را داشته اند که در میان آنها قوه قضاییه و سپس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جایگاه های اول و دوم قرار دارند.

در هفت ماهه نخست امسال نیز وجود چهل و چهار میلیون و ۲۲۸ هزار حمله توسط شبکه ملی تله بدافزار شناسایی شد. در این اطلاعات آمده است حدود ۴۴ هزار بدافزار، ۲ میلیون آدرس های آلوده به بات و ۱۲ هزار و ۸۶۶ نقطه آسیب‌پذیر و ۳۵۰ مورد حملات (DDoS) شناسایی و پیگیری شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال