توسعه هواپیمایی با بال های سه طبقه و صفحات خورشیدی هزینه سفرهای هوایی را کاهش میدهد

یک شرکت هوانوردی بریتانیایی نوعی هواپیمای هیبریدی با طراحی منحصر به فرد توسعه داده است که می تواند هزینه سفرهای هوایی را نسبت به سفرهای ریلی کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت هوانوردی به نام فارادیر نوعی هواپیمای هیبریدی با بال سه طبقه مجهز به صفحات خورشیدی توسعه داده […]

یک شرکت هوانوردی بریتانیایی نوعی هواپیمای هیبریدی با طراحی منحصر به فرد توسعه داده است که می تواند هزینه سفرهای هوایی را نسبت به سفرهای ریلی کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت هوانوردی به نام فارادیر نوعی هواپیمای هیبریدی با بال سه طبقه مجهز به صفحات خورشیدی توسعه داده است که می تواند در سفرهای الکتریکی و در مسافت کوتاه مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر صنعت هوانوردی به سمت برقی شدن حرکت میکند و هواپیمای هیبریدی بیوالکتریک BEHA می تواند ۱۹ مسافر را جابجا کند.

 همچنین انرژی آن توسط یک موتور الکتریکی و یک پروانه که به این موتور متصل است تامین می شود. برق مورد نیاز نیز توسط یک توربین گازی کوچک تولید خواهد شد. بال سه طبقه این هواپیما نیز طوری طراحی شده است که می تواند امکان برخاستن و فرود را در باند های کوتاه ایجاد کند. نیل کلافی مدیرعامل فارادیر هواپیمای جدید را با قطعات متحرک کمتر و قیمت ارزان تر ساخته است. از پنل های خورشیدی روی بال ها نیز برای تامین نیروی مورد نیاز کابین استفاده می شود.

 به گفته کلافی با کاهش هزینه عملیاتی امکان تجاری شدن فراهم خواهد شد و همچنین پروازهایی با قیمتی پایین تر از سفر با خطوط ریلی خواهیم داشت. در زمانی که بسیاری از دولتها صنعت هوانوردی را مجبور به کاهش انتشار کربن کرده‌اند طراحی این هواپیما می تواند از این لحاظ پایدار باشد. طبق گفته مدیرعامل این شرکت هواپیمای ساخته شده نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه بی صدا و پایدار نیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال