ساخت فناوری جدید ضد گرد و غبار یکی از مشکلات سفر های فضایی را حل کرد

محققان سطوح مهندسی شده جدیدی ساخته اند که می تواند مواد مختلف را در برابر گرد و غبار مقاوم کند. در صورت ساخت فناوری ضد گرد و غبار یکی از مشکلات اصلی سفر به ماه یعنی نفوذ گرد و غبار به داخل فضاپیماها ‌و لباس فضانوردان برطرف خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

محققان سطوح مهندسی شده جدیدی ساخته اند که می تواند مواد مختلف را در برابر گرد و غبار مقاوم کند. در صورت ساخت فناوری ضد گرد و غبار یکی از مشکلات اصلی سفر به ماه یعنی نفوذ گرد و غبار به داخل فضاپیماها ‌و لباس فضانوردان برطرف خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با اصلاح هندسه سطوح مسطح تلاش کردند تا یک شبکه از ساختارهای هرمی در مقیاس نانو تولید کنند.

این ساختارها بدون نیاز به انرژی یا منابع اضافی می توانند از چسبیدن ذرات گرد و غبار روی سطوح در زمین و فضا جلوگیری کنند. چی-هائو چانگ، دانیال دانشکده کاکرل و از نویسندگان این تحقیق می گوید: سطح نمایش داده شده در واقع سطحی است که می تواند خود را تمیز کند. با کمک فناوری ارائه شده کرد و غبار. نمی توانند به سطح ما بچسبند. علاوه بر آن به کمک نیروی گرانش به راحتی از آن جدا میشوند. این فناوری مدت ها است که بوجود آمده اما مستئلی مانند افزایش مقیاس باعث شده است نتواند از محیط آزمایشگاه خارج شود. در این فناوری از تکنیک های ساخت به نام نانو کوینینگ و چاپ نانومتری استفاده شده است. به گفته ابن محققان این کشف در واقع شامل قسمت هایی است که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال