رئیس پژوهشگاه هوافضا از ارسال انسان به فضا تا سال ۱۴۰۴ خبر داد

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران اعلام کرد تصمیمات جدیدی برای فرستادن انسان به زیر مدار زمین گرفته شده و تا ۴ سال دیگر این امر امکانپذیر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ۱۰ سال از نخستین آزمایش موفق ایران از فرستادن یک موجود زنده به فضا گذشته است. در سال ۹۱ اولین […]

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران اعلام کرد تصمیمات جدیدی برای فرستادن انسان به زیر مدار زمین گرفته شده و تا ۴ سال دیگر این امر امکانپذیر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ۱۰ سال از نخستین آزمایش موفق ایران از فرستادن یک موجود زنده به فضا گذشته است. در سال ۹۱ اولین کاوشگر ایرانی توانست یک میمون را به فضا ارسال کند. در سال ۹۲ نیز کاوشگری دیگری به نام “پژوهش” توانست مجدداً یک میمون را با موفقیت حمل کند. کلیه اقدامات برای هدفی مانند اعزام انسان به مدار زمین انجام گرفته بود اما در این مدت ۱۰ ساله به دلیل مشکلاتی مانند عدم تخصیص بودجه این پروژه انجام نشد.

فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا اعلام کرد در حال حاضر سند جامع توسعه هوافضای کشور تهیه شده و در آن پروژه هایی مانند ساخت راکت های کاوش و پروژه های دیگر در حوزه فضایی، هوایی و دفاعی در آن قرار داده شده است. همچنین تمامی طرح های کلان در این سند راهبردی برای سال ۱۴۰۴ تکلیف شدند.

وی اضافه کرد فناوری هوایی و تولید جت منطقه‌ای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره از اهداف بخش هوایی در ایران و تبدیل آن به قطب منطقه در فناوری هوایی تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود. همچنین پژوهشگاه هوافضا تولید بالگرد های نیمه سنگین، ساخت موتورهای مینی تور بودجت، توربو فن سنگین و توربو کمپرسور گازی با ظرفیت ۱ تا ۱۰ مگاوات را به عنوان اهداف خود تعیین کرده است. امی با اشاره به موضوع تربیت فضانوردان گفته است در حال حاضر پژوهشکده زیست فضا و محیط زیست قرار است اقدامات لازم برای این کار را فراهم کند. امی اعلام کرد هم اکنون حداقل زمان برای اعزام انسان به فضا حدود ۱۵ سال آینده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال