افشای اطلاعات نیم میلیون کاربر فیسبوک جریمه ۲۷۷ میلیون دلاری در پی داشت

در پی افشای اطلاعات حدود نیم میلیارد کاربر فیسبوک، متا به جریمه ۲۷۷ میلیون دلاری توسط اتحادیه اروپا محکوم شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا به عنوان شرکت مادر فیسبوک به مبلغ ۲۶۵ میلیون یورویی جریمه شد. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت به دلیل عدم جلوگیری از به سرقت رفتن این اطلاعات […]

در پی افشای اطلاعات حدود نیم میلیارد کاربر فیسبوک، متا به جریمه ۲۷۷ میلیون دلاری توسط اتحادیه اروپا محکوم شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا به عنوان شرکت مادر فیسبوک به مبلغ ۲۶۵ میلیون یورویی جریمه شد. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت به دلیل عدم جلوگیری از به سرقت رفتن این اطلاعات و حفاظت از داده ها محکوم شد. این جریمه در نتیجه تحقیقات کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند به عنوان ناظر بر حریم خصوصی متا در اتحادیه ایجاد شده است.

به گفته ایرلند تحقیقات گسترده نشان می دهد متا با عدم استفاده از سیستم امنیتی قوی، مقررات عمومی حفاظت از داده ها را زیر پا گذاشت. جریمه کنونی متا نیز به عنوان سومین جریمه سنگین محسوب می‌شود که در راستای اجرای این قانون انجام شده است.

کمیسیون حفاظت از داده در ایرلند در مورد رعایت مقررات عمومی و حفاظت از داده ها هشدارهایی را به واحد تجاری متا در این کشور داده است.

این کمیسیون تحققیقات خود را پس از افشای اطلاعات نیم میلیون کاربر فیسبوک شامل شماره موبایل و آدرس ایمیل آغاز کرد. سپس این اطلاعات در وبسایت های هکری برای فروش قرار گرفت. در آن زمان متا مدعی شد این اطلاعات قدیمی هستند و مشکل ایجاد شده برای دسترسی هکرها برطرف شد.

از سال ۲۰۱۸ و با اجرایی شدن قانون حفاظت از داده ها، قدرت نهادهای ناظر نیز افزایش پیدا کرد. اکنون این نهادها می توانند طبق قانون در صورت بروز مشکل معادل ۴ درصد از درآمد آن شرکت را به عنوان جریمه دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال