قطع شدن ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل باعث کندی اینترنت روزهای اخیر شده است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت زیرساخت طی یک اعلام رسمی قطع شدن کابل دریایی در مسیر قطر و امارات را باعث ایجاد اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور در چند روز اخیر اعلام کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی […]

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت زیرساخت طی یک اعلام رسمی قطع شدن کابل دریایی در مسیر قطر و امارات را باعث ایجاد اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور در چند روز اخیر اعلام کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی گفتگویی در مورد کاهش کیفیت اینترنت کاربران در روزهای اخیر گفته است: دلیل آن قطعی کابل دریایی شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر جنوب بوده که قرار است در هفته‌های آتی با حل شدن این مشکل ظرفیت پهنای باند نیز بهتر شود.

 از طرفی این قطعی به ارتباطات بین الملل مربوط است و اگر ترمیم آن بر عهده شرکت خارجی باشد زمانبر خواهد بود. معاون وزیر ارتباطات می گوید: اختلالات مقطعی مخصوصاً در ساعات پیک ممکن است به این قطعی مربوط باشد. زیرا در ساعات غیر پیک ترافیک ظرفیت پهنای باند جوابگو بوده و ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت حتی از حد تقاضا نیز بالاتر است. اما در ساعات پیک ترافیک این قطعی مشکلاتی را ایجاد کرده و امیدواریم هر چه زودتر پیگیری و حل شود.

پس از این گفتگو شرکت ارتباطات زیرساخت نیز این مشکل را تایید کرد و گفت: قطع سگمنت دوم فیبر دریایی شرکت جی تی آی بین قطر و امارات باعث کاهش ظرفیتی معادل ۴۰۳ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل این شرکت شده است. معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد به دلیل زبان بر بودن بازیابی این مسیر دریایی و حل مشکل قطعی در صدد تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها هستیم. احتمالاً به زودی ظرفیت های جدید برای تامین ترافیک  مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال