کشف سفره آب زیرزمینی ۱.۲ میلیارد ساله در یکی از معادن قدیمی آفریقای جنوبی

دانشمندان در هنگام کاوش در یک معدن قدیمی در آفریقای جنوبی موفق به کشف یک سفره آب زیرزمینی ۱.۲ میلیارد ساله شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قدمت سفره آب زیرزمینی کشف شده در اعماق معدن به ۱.۲ میلیارد سال می رسد. به گفته دانشمندان این سفره زیرزمینی یکی از قدیمی ترین […]

دانشمندان در هنگام کاوش در یک معدن قدیمی در آفریقای جنوبی موفق به کشف یک سفره آب زیرزمینی ۱.۲ میلیارد ساله شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قدمت سفره آب زیرزمینی کشف شده در اعماق معدن به ۱.۲ میلیارد سال می رسد. به گفته دانشمندان این سفره زیرزمینی یکی از قدیمی ترین نمونه های موجود در زمین محسوب می‌شود که با بررسی تعاملات شیمیایی آن با محیط و سنگهای اطراف می توان به اطلاعات مفیدی در مورد پوسته زمین و تولید انرژی دست پیدا کرد.

 الیور وار دانشمند علوم زمین شناسی از دانشگاه تورنتو این سفره آب زیرزمینی را همانند یک جعبه پاندوراهی از هلیوم و هیدروژن تشبیه کرده است. همچنین مکان کشف این سفره زیرزمینی از فراورده های پرتوزا یا Radiogenic با غلظت بالا پر شده است. به عقیده دانشمندان عناصر موجود که تولید آن از طریق واپاشی هسته‌ای صورت گرفته است می تواند در آینده به عنوان منبع انرژی استفاده شود. این معدن زمانی محل استخراج طلا و اورانیوم بوده است و محل آن نیز در شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. در این مکان عمیق ترین تونل های معدنی حتی با عمق ۱۰۰ کیلومتر حفر شده بود.

پیش از این نیز الیور وار موفق به کشف سفره آب زیرزمینی با قدمت ۱.۸ میلیارد سال شده بود. وی در سال ۲۰۱۳ در حین کاوش معدن کید کریک این سفره آب را کشف کرد. در آن زمان تصور می شد این سفره آب یک نمونه استثنایی خواهد بود اما کشف اخیر یک نمونه مشابه محسوب می شود که دارای سوابق ژئولوژیک متفاوتی است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال