کشف یک DNA در قطب جنوب که قدمت آن به یک میلیون سال می رسد

محققان اخیرا طی کاوش در قطب جنوب بخش های از یک DNA را در آنجا پیدا کردند که عمر آن به یک میلیون سال پیش تعلق دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در کاوش اخیر تکه ای از DNA یک میلیون ساله پیدا کردند. محل کشف این DNA نیز زیر دریای […]

محققان اخیرا طی کاوش در قطب جنوب بخش های از یک DNA را در آنجا پیدا کردند که عمر آن به یک میلیون سال پیش تعلق دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در کاوش اخیر تکه ای از DNA یک میلیون ساله پیدا کردند. محل کشف این DNA نیز زیر دریای اسکوشیا در قسمت شمال غربی قطب جنوب بود. محققان می گویند این کشف می تواند اطلاعات دقیقی را در مورد حیات در زمین و این بخش از قطب در اختیار آنها قرار دهد.

لیندا آمبرکت، اکولوژیست دریایی از دانشگاه ایترالیا، تاسمانی می گوید: این مواد کشف شده احتمالا قدیمی ترین sedaDNA تاریخ محسوب میشود که در واقع به یک DNA رسوبی باستانی گفته میشود که در مکان های مانند غارها و خام های منجمد وجود دارد. کشف اولین این دی ان ای در سال ۲۰۱۹ انجام گرفت. از آن زمان تاکنون پروسه کنترل آلودگی برای آن انجام گرفت تا دانشمندان در مورد عدم تاثیر دیگر نشانگرهای تاریخی روی آن مطمئن شوند. این گروه تحقیقاتی حین کاوش ارگانیزم های تک سلولی ای پیدا کردند که نام آنرا دیاتوم گذاشتند. آنها نیز قدمتی حدود ۵۴۰ هزار ساله دارند.

محققان می گویند فعالیت دیاتوم ها به دوره گرمتر این منطقه بر می گردد که آخرین زمان آن حدود ۱۴.۵۰۰ سال پیش اتفاق افتاد. مدرک کشف شده نیز می تواند در اثبات اثر رسوب DNA و بازسازی اکوسیستم در طول صدها هزار سال موثر باشد. همچنین آگاهی ما را نسبت به تغییرات اقیانوس ها نچافزایش می دهد. در مقاله ای که این محققان به چاپ رسانده اند آمده است : جنوبگان در برابر تغییرات اقلیمی بسیار آسیب پذیر است. باچنابراین مطالعه در مورد گذشته و حال این اکوسیستم ضروری است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال