کشف آمینواسیدهایی که باعث لاغری می‌شوند

دانشمندان آمریکایی می گویند نوع جدیدی از امینو اسید ها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به افراد چاق کمک کند تا بدون جراحی لاغر شوند به گفته آنها این آمینو اسید ها میتواند برای شیمی درمانی بدون حالت تهوع نیز استفاده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشهای جدید در انجمن شیمی […]

دانشمندان آمریکایی می گویند نوع جدیدی از امینو اسید ها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به افراد چاق کمک کند تا بدون جراحی لاغر شوند به گفته آنها این آمینو اسید ها میتواند برای شیمی درمانی بدون حالت تهوع نیز استفاده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشهای جدید در انجمن شیمی آمریکا نشان می دهد با استفاده از ترکیبات جدید کشف شده می توان جراحی بای پس معده را بدون مشکلات مربوط به جراحی یا حالت تهوع انجام داد. البته این درمان تنها برای کاهش وزن نیست پژوهشگران می گویند آزمایشات انجام گرفته روی موش ها نشان می دهد با استفاده از این ترکیبات سطح قند خون و میل استفاده از مواد اعتیاد آور نیز کاهش خواهد یافت. همچنین می تواند در ساخت داروهای شیمی درمانی بدون تهوع مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر جراحی بای پس معده برای درمان چاقی و دیابت استفاده می شود که حاصل آن کاهش وزن طولانی و بهبود دیابت است. اما بسیاری از مردم در سراسر جهان امکان دسترسی به چنین جراحی را ندارند. دو پزشک به نام‌های رابرت دویل و هیث اشمیت در تحقیقات خود اعلام کردند افراد چاق می‌توانند به عنوان جایگزین از درمان دارویی برای مشکلات متابولیک با همان مزایای طولانی مدت جراحی استفاده کنند. آنها به کمک یک تیم تحقیقاتی توانستند پیتیدی تولید کنند که قادر است دو گیرنده PYY و GLP1 را تحریک کند.

رابرت دویل در مصاحبه تحقیقاتی خود اعلام کرد ما پیش از این تصور نمی کردیم بتوانیم کاهش وزن و حالت تهوع را از یکدیگر جدا کنیم زیرا هر دوی آنها به یک قسمت از مغز مربوط هستند اما اکنون می بینیم که این دو مسیر جداگانه ای را در پیش می‌گیرند و این موضوع می‌تواند در شیمی درمانی که دارای عوارض جانبی مشابه است مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال