کشف خورشید ماهی ۳ تنی؛ سنگین ترین ماهی استخوانی جهان

با کشف یک خورشیدماهی سه تنی در نزدیکی یک جزیره پرتغال رکورد سنگین ترین ماهی استخوانی کشف شده جابجا شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار بزرگترین خورشید ماهی یا آفتاب ماهی در دسامبر ۲۰۲۱ در سواحل اقیانوس شمالی کشف شد. پس از آن انجمن طبیعت گرایان آتلانتیک بیانیه ای منشر […]

با کشف یک خورشیدماهی سه تنی در نزدیکی یک جزیره پرتغال رکورد سنگین ترین ماهی استخوانی کشف شده جابجا شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار بزرگترین خورشید ماهی یا آفتاب ماهی در دسامبر ۲۰۲۱ در سواحل اقیانوس شمالی کشف شد. پس از آن انجمن طبیعت گرایان آتلانتیک بیانیه ای منشر کرد. این لاشه برای تحقیق و بررسی بیشتر توسط مقامات محلی جمع آوری و به بندر منتقل شد.

پس از بررسی ها مشخصات این ماهی غول پیکر اعلام شد. طول این ماهی کشف شده حدود ۳.۵ متر است که تقریبا حدود ۳ تن وزن دارد. در حین بررسی نمونه هایی از DNA این ماهی نیز جمع آوری شد.

خوزه پریرا، از محققان اصلی این پژوهش و زیست شناسی دریایی از این انجمن می گوید: ماهی مرده پیدا شده یک نمونه با عظمت است که تصویر آن هرگز نمی تواند عظمت آن را در هنگام شنا در اقیانوس نشان دهد. پیش از این رکورد ثبت شده برای سنگین ترین ماهی به یک خورشید ماهی غول پیکر تعلق داشت که در سال ۱۹۹۶ در ژاپن شناسایی شده بود. به گفته محققان دلیل اصلی نام گذاری این گونه ها به خورشید ماهی، آرام گرفتن آنها زیر نور خورشید است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال