کشف قدیمی ترین غذای جهان در یک فسیل ۵۵۰ میلیون ساله

محققان یک فسیل ۵۵۰ میلیون ساله کشف کردند که درون آن قدیمی ترین غذای جهان قرار دارد. به گفته آنان این کشف نشان دهنده چگونگی تهیه غذا و حفظ بقا در نخستین حیوانات را نشان می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا پس از پیدا کردن یک فسیل […]

محققان یک فسیل ۵۵۰ میلیون ساله کشف کردند که درون آن قدیمی ترین غذای جهان قرار دارد. به گفته آنان این کشف نشان دهنده چگونگی تهیه غذا و حفظ بقا در نخستین حیوانات را نشان می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا پس از پیدا کردن یک فسیل ۵۵۰ میلیون ساله از کشف قدیمی ترین غذای جهان خبر دادند.ابن فسیل مربوط به دوره ادیاکاران و در سال ۲۰۱۸ کشف شده بود. این فسیل به حیوانی شبیه حلزون به نام کیمبرلا تعلق داشت. قدیمی ترین غذای کشف شده نیز درون معده این حیوان قرار داشت. محققان پس از کشف ماده ای به نام فیتواسترول در این فسیل مدعی شدند این ماده در اثر تغذیه از کلیک و مواد کف اقیانوس بوجود آمده است.

جوچن براکس، یکی از محققان این پژوهش در مورد این کشف می گوید: احتمالا رشد کیمبرلا در اثر جلبک غنی از مواد غذایی ایجاد شده است. این ماده غذایی ممکن است بتواند بزرگ بودن مجموعه ارگانیسم های گونه های جانوری در آن دوره را توجیه کند‌. زیرا پیش از دوره ادیاکاران تمام فسیل های جانوری در ابعاد میکروسکوپ و یا تک سلولی بودند.

طبق گفته محققان کیمبرلا از بزرگترین موجودات دوره ادیاکاران محسوب میشود.همونین این موجود دارای دهان و معده بوده و می توانسته غذا هضم کند. براکس در این مورد می گوید: پیش از این تصور میشد این موجود از طریق هراس دادن جلبک ها در کف دریا تغذیه می کند. اکنون پس از کشف محتویات معده میتوانیم بفهمیم چه می‌خورده و چگونه هضم می‌کرده است.

فسیل کشف شده دیگر به موجودی به نام دیکینسون با تعلق دارد که قدیمی ترین موجود روی کره زمین محسوب میشود. این موجود بدون داشتن دهان و معده تا ۱.۴ متر رشد می‌کرده است. دکتر بابروفسکی، فردی که این فسیل ها را در روسیه کشف کرده است، می گوید: حیوانات دوره ادیاکاران به نوعی اجداد موجودات مدرنی محسوب می‌شوند که موجودات کنونی حاصل پیدایش آنها هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال