اختلاف چین و تایوان عرضه آیفون ۱۴ را به تاخیر می‌اندازد

در حالی که اپل خود را برای عرضه گوشی جدید خود آماده می کند اختلافات ایجاد شده بین چین و تایوان می تواند باعث تعویق عرضه گوشی‌های جدید این شرکت شود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اختلافات ایجاد شده بین چین و تایوان می‌تواند در معرفی گوشی های جدید اپل اختلال ایجاد […]

در حالی که اپل خود را برای عرضه گوشی جدید خود آماده می کند اختلافات ایجاد شده بین چین و تایوان می تواند باعث تعویق عرضه گوشی‌های جدید این شرکت شود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اختلافات ایجاد شده بین چین و تایوان می‌تواند در معرفی گوشی های جدید اپل اختلال ایجاد کند. زیرا این شرکت که خود را برای رونمایی از سری آیفون ۱۴ آماده می کند ممکن است برای عرضه این گوشی با مشکلاتی مواجه شود. یکی از افشاگران محصولات اپل از عرضه همزمان سری آیفون۱۴ در چین و هند خبر داده بود. اگرچه این موضوع می‌تواند به تسریع روند عرضه آیفون های جدید اپل کمک کند اما اختلافات ایجاد شده بین چین و تایوان به ضرر اپل خواهد بود. زیرا بسیاری از تامین کنندگان این شرکت در دو کشور چین و تایوان قرار دارند که در نهایت باعث تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ خواهد شد.

طبق گزارشات منتشر شده یکی از مهمترین مشکلات اپل در آینده که در اثر تنش سیاسی تایوان و چین ایجاد خواهد شد به شرکت TSMC مربوط است. این شرکت تراشه های اختصاصی اپل برای محصولات این شرکت را تولید میکند. بنابراین کشور تایوان نقطه حیاتی برای تجارت اپل خواهد بود و در صورت تهدید آن توسط چین می تواند در آینده مشکلاتی را برای اپل ایجاد کند.

 از طرفی چین نیز برای اپل بسیار مهم است. زیرا برخی قطعات مهم توسط شرکت های چینی تامین می شوند. اپل اخیراً از تامین کنندگان تایوانی خود خواسته است تا در محصولات خود از عبارت ساخت چین تایپه استفاده نکنند. از طرفی وجود این عبارت روی محصولات باعث حساسیت گمرک چین خواهد شد. به طوری که احتمال توقیف آن سری از محصولات وجود دارد. به نظر می‌رسد اپل باید هرچه زودتر روند عرضه محصولات خود را اصلاح کند تا در آینده از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال