فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون اسپیس ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شد

فضا پیمای سرنشین دار دراگون مربوط به شرکت اسپیس ایکس امروز توانست با موفقیت زمین را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی ترک کند. این اولین فضاپیمای سرنشین دار خصوصی است که با کمک موشک فالکون 9 با موفقیت پرتاب شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، دراگون شرکت اسپیس با موفقیت از ایستگاه […]

فضا پیمای سرنشین دار دراگون مربوط به شرکت اسپیس ایکس امروز توانست با موفقیت زمین را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی ترک کند. این اولین فضاپیمای سرنشین دار خصوصی است که با کمک موشک فالکون 9 با موفقیت پرتاب شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، دراگون شرکت اسپیس با موفقیت از ایستگاه فضایی کندی به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد. این ایستگاه فضایی دقیقا مکانی است که آخرین بار ماموریت شاتل ها در آنجا انجام شده بود. پس از پرتاب و پس از گذشت 10 دقیقه موشک فالکون 9 به سکوی شناور اسپیس بازگشت و پس از گذشت یک دقیقه دراگون از قسمت دوم موشک جدا شد. این فضاپیما که پرتاب آزمایشی خود را انجام داده است بدون سرنشین بوده و اولین فضاپیمای شرکت خصوصی آمریکایی محسوب میشود. در این ماموریت که Demo-1 نام دارد، درگون با کمک موشک فالکون 9 توانست پرتاب موفقیت آمیزی را تجربه کند.

این موفقیت برای ناسا و ایالات متحده حائز اهمیت است. زیرا اگر دراگون از این امتحان موفق بیرون بیاید و در پرواز بعدی یک فضانورد آمریکایی را با خود حمل کند، پس از کناره گیری شاتل ها، اولین فضانوردی خواهد بود که پس از 8 سال از خاک آمریکا به فضا سفر می کند. پیش از این ناسا فضانوردان خود را از طریق فضاپیماهای سایوز روسیه به فضا ارسال میکرد که برای هر صندلی 80 میلیون دلار هزینه برای ناسا رقم میزد.