خشکسالی باعث کشف یک ردپای ۱۱۳ میلیون ساله شد

دانشمندان در بستر خشک شده یک رودخانه یک ردپای عجیب ۱۱۳ میلیون ساله کشف کردند که یک به یک دایناسور تعلق دارد. مکان این کشف در بستر یک رودخانه در تگزاس آمریکا بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پایین آمدن سطح آب در یک رودخانه در تگزاس آمریکا با عث نمایان […]

دانشمندان در بستر خشک شده یک رودخانه یک ردپای عجیب ۱۱۳ میلیون ساله کشف کردند که یک به یک دایناسور تعلق دارد. مکان این کشف در بستر یک رودخانه در تگزاس آمریکا بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پایین آمدن سطح آب در یک رودخانه در تگزاس آمریکا با عث نمایان شدن یک ردپای ۱۱۳ میلیون ساله مربوط به یک دایناسور شد که دانشمندان قدمت آن را ۱۱۳ میلیون سال تخمین می زنند. به گفته دانشمندان به دلیل وجود رسوبات کربنات کلسیم در این خط ساحلی گل موجود در آن می‌تواند به طور ایده آل این رد پاها را حفظ کند. این رد پا احتمالاً به یک گونه دایناسور به نام آکروکانتوسور تعلق داشته است که هفت تن وزن و ارتفاع چهار و نیم متر داشت.

 برخی دیگر نیز معتقدند این رد پا ممکن است به گونه ساروپازیدینتعلق داشته باشد که ۴۴ تن وزن و حدود ۱۸ متر قد آن بوده است. طبق تصاویر منتشر شده توسط مسئولان پارک ایالتی دره دایناسور این رد پا به شکل شیارهای عمیق در بستر گل آلود رودخانه است. در حالت عادی رد پای دایناسورها معمولاً زیر آب و پر از رسوب است که به سختی دیده می شود.

 طبق گفته استفانی گارسیا سخنگوی پارک دره دایناسورها بیشتر رد پاهایی که اخیراً در اطراف این رودخانه شناسایی و کشف شده اند به گونه آکروکانتوسور تعلق دارد. ردپای کنونی که پس از وقوع خشکسالی پدیدار شد در اثر کوچک شدن رودخانه پالکسی ظاهر شده است. پارک ایالتی دره دایناسور شامل انواع ردپای دایناسورها است که در آن گونه های مختلف شناسایی شدند. اما این رد پای خاص برای اولین بار دیده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال