داروی درمان سرطان سینه و پروستات در بریتانیا مجوز دریافت کرد

داروی سرنوشت ساز درمان سرطان سینه و پروستات در بریتانیا توانست مجوز اداره خدمات ملی بهداشت انگلیس را دریافت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیماران مبتلا به سرطان سینه و پروستات می تواند از درمان Olaparib استفاده کنند. در این روش با ممانعت از اصلاح DNA در سلول های سرطانی نابودی […]

داروی سرنوشت ساز درمان سرطان سینه و پروستات در بریتانیا توانست مجوز اداره خدمات ملی بهداشت انگلیس را دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیماران مبتلا به سرطان سینه و پروستات می تواند از درمان Olaparib استفاده کنند. در این روش با ممانعت از اصلاح DNA در سلول های سرطانی نابودی آنها فراهم میشود.

طبق گزارش منتشر شده توسط اسکای نیوز، داروی Olaparib برای مصرف بیماران مبتلا به سرطان پروستات و یا رمان مبتلا به سرطان سینه خواهد بود که در معرض بازگشت این بیماری قرار دارند.

این دارو که به شکل قرص است به دلیل هدف گیری آنزیم Parp می تواند اصلاح سلول های سرطانی را خنثی کند. در واقع با ممانعت از جهش های BRCA1 و BRCA2 امکان اصلاح DNA سلول های سرطانی از بین می رود. این دارو توسط شرکت استرازانکا تولید شده و طبق آزمایش های بالینی در صورت مصرف این دارو افراد مبتلا به سرطان پروستات می توانند ۶ ماه بیشتر عمر کنند.

این شرکت داروی دیگری به نام Lynoarza دارد که می تواند از بازگشت سرطان تا حدود ۳۰ درصد جلوگیری کند. طبق بررسی های انجام شده حدود ۵۰۰ مرد با ابتلا به سرطان پروستات و ۳۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه می توانند از این دارو استفاده کنند. طبق گفته محققان موسسه تحقیقات سرطان این دارو سرنوشت ساز بوده و می تواند برای بیماران تغییرات مهمی را ایجاد کند. ساخت این دارو نشان می دهد با بررسی ژنوم تومورها و درک ساختار ژنتیکی بیماران می توان داروهای هدفمند تولید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال