کیهان اولیه توسط جیمز وب رصد خواهد شد

بنا بر گزارش‌های منتشر شده تابستان آینده زمان آغاز ماموریت های علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب است. قرار است این تلسکوپ قدرتمند برای مطالعات نجومی مسیر جدیدی را باز کند. تیم مرکز کنترل ماموریت در موسسه علمی تلسکوپ فضایی در مورد نحوه عملکرد آن و ثبت اولین کهکشانهای جهان اطلاعات دقیق‌تری را منتشر کرده است. […]

بنا بر گزارش‌های منتشر شده تابستان آینده زمان آغاز ماموریت های علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب است. قرار است این تلسکوپ قدرتمند برای مطالعات نجومی مسیر جدیدی را باز کند. تیم مرکز کنترل ماموریت در موسسه علمی تلسکوپ فضایی در مورد نحوه عملکرد آن و ثبت اولین کهکشانهای جهان اطلاعات دقیق‌تری را منتشر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به طی مسافت های نجومی نور تلسکوپ جیمز وب قادر خواهد بود با توجه به ابزارهای در دسترس کهکشان های دورتری را رصد کند. به طوری که امکان بررسی مراحل اولیه کیهان وجود خواهد داشت. علاوه بر آن ابزار نیراسپک در این تلسکوپ قادر است ترکیبات شیمیایی ستاره ها و کهکشان های اولیه را نیز بررسی کند. این طیف سنج ترکیبات شیمیایی آن ها را با توجه به نور اجرام تشخیص میدهد.

در کیهان اولیه و تنها چند دقیقه پس از وجود تمام جهان فرایندهای هسته ای اتفاق افتاد. ترکیبات شیمیایی از این فرایندها حاصل شده است. این فرآیندها با نام هسته زایی اولیه می‌تواند ترکیبات شیمیایی کیهان اولیه که احتمالاً اتم‌های هیدروژن و هلیوم بوده است را شناسایی کنند. البته عناصر سنگین تر نیز در این پیش‌بینی‌ها حضور دارند که احتمالاً بعدها تبدیل به ستاره شدند. مدل های پیش بینی مهبانگ داغ مطابق با رصدهای کنونی است که می تواند شاهدی برای تایید این مدل ها باشد.

تلسکوپ جیمز وب با پیدا کردن ستاره های پیر تر پیش بینی مربوط به مهبانگ را بررسی کرده و در مورد درستی آن اظهار نظر خواهد کرد .در صورت پیدا کردن این ستاره ها و کشف ترکیبات اولیه آن می توان مدل های کیهانی کنونی را تایید کرد. این ستاره ها همان ستاره های ابتدایی هستند اما ممکن است به صورت مستقل توسط جیمز وب تشخیص داده نشوند.

 در هر صورت امکان کشف کهکشانهای شامل این نوع ستاره ها وجود دارد. در مرحله اول جیمز وب قرار است کهکشان MACS1149-JD را مورد بررسی قرار دهد. این کهکشان شامل دورترین کهکشان کشف شده است که قرار است چگالی عناصر سنگین تر آن توسط وب اندازه گیری شده و ستاره های ابتدایی آن نیز مشخص شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال