سیارک قاتل زمین هنوز شناسایی نشده است

یک پژوهشگر علوم سیاره‌ای مدعی شد بسیاری از سیارک‌های قاتل که یکی از آنها ممکن است نابودگر زمین باشد هنوز شناسایی نشده است. در حال حاضر حتی نزدیک‌ترین نمونه‌های این سیارک‌ها نیز کشف نشده‌اند. گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با همراهی آژانس فضایی اروپا از مدت‌ها پیش به دنبال کشف سیارک‌های نزدیک […]

یک پژوهشگر علوم سیاره‌ای مدعی شد بسیاری از سیارک‌های قاتل که یکی از آنها ممکن است نابودگر زمین باشد هنوز شناسایی نشده است. در حال حاضر حتی نزدیک‌ترین نمونه‌های این سیارک‌ها نیز کشف نشده‌اند.

گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با همراهی آژانس فضایی اروپا از مدت‌ها پیش به دنبال کشف سیارک‌های نزدیک به زمین بوده‌اند. فهرست به دست آمده نشان می‌دهد هر کدام از آنها می‌تواند تهدیدی برای بشر محسوب شود.

داده‌هایی که اخیرا آژانس فضایی اروپا منتشر کرده است نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد سیارک‌های با قطر بیشتر از یک کیلومتر که ممکن است قاتل سیاره باشند شناسایی شدند. ست جاکوبسون، از دانشگاه میشیگان در این مورد گفته است: هنوز بسیاری از سیارک ها با اندازه صد متر مربع و قاتل هنوز شناسایی نشده اند.

به گفته دانشمندان باید حدود ۳۰ هزار سیارک با قطرهای متوسط ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر در اطراف زمین وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده اند. البته تاکنون ۷۰ هزار سیارک نیز در نزدیکی ما کشف شده و حدود ۷۵ درصد از بقیه را نیز می توان حین گردش به دور خورشید و زمانیکه در حال عبور از مسیر سیاره ما هستند کشف کرد. داده های اخیر آژانس فضایی اروپا نشان می دهد از سیارک های بین ۳۰ تا ۱۰۰ متر حدود یک میلیون وجود دارد که ۹۵ درصد آنها کشف نشده هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال