سیارک قاتل زمین تاکنون در تابش خورشید مخفی مانده بود

ستاره شناسان به تازگی سیارک جدیدی را شناسایی کردند که نام آنرا قاتل زمین گذاشته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک غول پیکر شناسایی شده که در بخش تابش خیره کننده خورشید مخفی شده بود توسط ستاره شناسان رصد شد. نام این سیارک قاتل زمین گذارده شد زیرا در صورت برخورد […]

ستاره شناسان به تازگی سیارک جدیدی را شناسایی کردند که نام آنرا قاتل زمین گذاشته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک غول پیکر شناسایی شده که در بخش تابش خیره کننده خورشید مخفی شده بود توسط ستاره شناسان رصد شد. نام این سیارک قاتل زمین گذارده شد زیرا در صورت برخورد با سیاره ما، احتمالا در چندین قاره تاثیرات آن مشاهده خواهد شد.

سیارک AP7 2022 در منطقه ای بین زمین و زهره در حال گردش بود و به همین دلیل تاکنون رصد نشد. شناسایی در این بخش به جهت قرارگیری به سمت خورشید و همچنین وجود درخشندگی خورشید، بع سختی امکان پذیر است. حتی تلسکوپ های قدرتمندی مانند وب و هابل نیز هرگز نگاهی به سمت خورشید ندارند، زیرا تجهیزات حساس آنها در اثر درخشندگی می‌سوزد. به همین دلیل اطلاعات دانشمندان از وجود چنین سیارک هایی بسیار کم است.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ یک سیارک کوچک با عرض ۲۰ متر از سمت خورشید وارد زمین شد. در آن زمان این سیارک در یکی از شهرهای روسیه به نام چلیابینسک منفجر شد که در نتیجه آن شیشه هزاران ساختمان شکست. طبق گفته اسکات شپرد، ستاره شناس موسسه کارنگی، تا کنون تنها ۲۵ در صد از سیارک های این ناحیه کشف شده اند. دلیل آن نیز دشواری مشاهده بر اثر تابش خیره کننده نور خورشید است.

در اثر برخورد این سیارک با زمین خسارت آن بسیار بیشتر از قبلی خواهد بود. کشف آن نیز با کمک دوربین فوق حساس رصدخانه سرو تولولو در شیلی انجام گرفت. تاکنون دو سیاره با عرض یک کیلومتر در نزدیکی زمین کشف شده اند که لقب قاتل زمین به آنها داده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال