تاثیر کرونا بر دیگر اعضای بدن؛ ضعیف شدن حس بویایی و چشایی

از زمان شیوع کرونا بسیاری از مبتلایان به این بیماری از ضعیف شدن و یا از بین رفتن حس بویایی و چشایی گله داشتند. با همه گیر شدن این بیماری، بسیاری از محققان تلاش کردند تا این موضوع را به عنوان هدفی برای تحقیق خود قرار دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله […]

از زمان شیوع کرونا بسیاری از مبتلایان به این بیماری از ضعیف شدن و یا از بین رفتن حس بویایی و چشایی گله داشتند. با همه گیر شدن این بیماری، بسیاری از محققان تلاش کردند تا این موضوع را به عنوان هدفی برای تحقیق خود قرار دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از Forbes، با شیوع بیماری کرونا در آلمان هندریک استریک ویروس شناس آلمانی تحقیق خود در زمینه تاثیر این ویروس بر حس بویایی و چشایی را آغاز کرد. این ویروس شناس از کارگران یک کارخانه در آلمان که در قرنطینه به سر میبرند به عنوان نمونه استفاده کرده و اطلاعات بدست آورده را آنالیز کرده و به نتایجی در این زمینه دست پیدا کرده است. وی می گوید حدود دو سوم بیماران در زمان بیماری حس بویایی و پشایی خود را از دست داده اند. اما زمان آن مشخص نیست که دقیقا چه زمانی اتفاق افتاده است. ماسیمو گالی، پرفسور بیماری‌های عفونی دانشگاه میلان ایتالیا و دکتر ابراهیم رزم‌پا، نایب رییس انجمن راینولوژی ایران نیز طی تحقیقات مشابه این موضوع را تائید کرده اند.

استریک می گوید احتمالا این ناتوانی پس از ابتلا به این ویروس رخ می دهد. زمانی که خود فرد از ابتلای خود خبر ندارد. در روزهای اولیه ابتلا به ویروس این اتفاق خواهد افتاد. هنوز علت این موضوع مشخص نشده است. پیش از این نیز محققان به این نتیجه رسیده بودند که بسیاری از ویروس ها قادر به از بین بردن سلولهای بویایی هستند. البته برخی از ویروس ها نیز می توانند از طریق بویایی وارد مغز شوند و در آنجا ایجاد عفونت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال