اثرات گرمایش جهانی تا هزاران سال دیگر بر صفحه های یخی اثر می گذارد

دانشمندان معتقدند گرمایش جهانی کنونی در صورت توقف در همین لحظه اثرات خود را تا هزاران سال دیگر روی صفحات یخی به جا خواهد گذاشت. این دانشمندان معتقدند اثرات بلندمدت گرمایش جهانی باعث خواهد شد تا صفحه های یخی گرینلند برای قرن‌ها همچنان در حال ذوب شدن باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

دانشمندان معتقدند گرمایش جهانی کنونی در صورت توقف در همین لحظه اثرات خود را تا هزاران سال دیگر روی صفحات یخی به جا خواهد گذاشت. این دانشمندان معتقدند اثرات بلندمدت گرمایش جهانی باعث خواهد شد تا صفحه های یخی گرینلند برای قرن‌ها همچنان در حال ذوب شدن باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان در رابطه با مسائل بحرانی گرمایش جهانی انجام داده‌اند و در مجله پلاس وان و مدیریت هو یانگ از موسسه آلفرد وگنر آلمان منتشر شده نشان می دهد ورقه های یخی وسیع مریلند در صورت تثبیت گرمایش جهانی به دلیل اثرات بلند مدت تا قرن ها به ذوب شدن ادامه خواهند داد.

این مطالعه که بر روی نمونه‌ رسوب های جمع آوری شده از این ورقه ها در کف اقیانوس به دست آمده است. نشان دهنده تغییرات و چگونگی جابجایی ورقه های یخ در اثر گرمایش جهانی خواهد بود. این نمونه ها با طول عمر هزاران سال در خود مواد نوعی مواد شیمیایی دارند که به دانشمندان در مورد تغییرات آب و هوای زمین طی قرن‌های گذشته اطلاعاتی را نشان می دهد.

 این اطلاعات به دانشمندان کمک می کند تا از طریق مدل سازی بتوانند این تغییرات را طی هزاران سال آینده نیز پیش بینی کنند. در آزمایش انجام گرفته در این تحقیق میزان دقت شبیه سازی با کمک یک مدل و صفحات یخی با افزایش و کاهش دمای زمین انجام گرفت. دانشمندان با کمک این شبیه سازی متوجه شدند که تغییرات آب و هوایی طی هزاران سال قابل نمایش خواهد بود. به این ترتیب مشخص شد در صورت توقف گرم شدن زمین واکنش یخ های گرینلند تا هزاران سال به این گرمایش ادامه دارد. به طوری که اثرات جانبی آن تا قرنها سبب ذوب شدن یخهای این منطقه خواهد شد.

البته صفحه های یخی گرینلند با سیستم پیچیده خود در طول دوره سرمایش زمین رشد کرده اند. حتی رشد آن پس از شروع گرمایش جهانی نیز ادامه داشته تا این که در نهایت این گرما توانسته بر آن غلبه کند و بدین ترتیب ذوب شدن این صفحه های یخی آغازشد و ممکن است در صورت توقف گرمایش همچنان به کار خود ادامه دهد.

در حالت عادی و بدون گرمایش جهانی با شروع فصل گرم ذوب شدن آغاز و مجدداً پس از رسیدن فصل سرد و بارش برف باعث افزایش جرم و ایجاد تعادل در طبیعت و صفحات های یخی میشود. اما تعادل مورد نظر پس از شروع گرمایش زمین از بین رفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال