ماهواره مصری توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد

ماهواره ارتباطی Nilesat 301 مربوط به شرکت مصری توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس ایکس وظیفه پرتاب ماهواره ارتباطی شرکت مصری را برعهده گرفت. پس از پرتاب نیز موشک این شرکت روی یک کشتی فرود آمد. در این پرتاب از موشک دو مرحله ای […]

ماهواره ارتباطی Nilesat 301 مربوط به شرکت مصری توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس ایکس وظیفه پرتاب ماهواره ارتباطی شرکت مصری را برعهده گرفت. پس از پرتاب نیز موشک این شرکت روی یک کشتی فرود آمد. در این پرتاب از موشک دو مرحله ای فالکون ۹ استفاده شد که توانست با موفقیت این ماهواره را با خود حمل کند. این پرتاب از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا انجام شد. این ماهواره توسط شرکت مصری Nilesat  ارائه شده بود.

این ماموریت در مرحله اول حدود ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه به طول انجامید. به طوری که مرحله اول موشک پس از آن با موفقیت در اقیانوس اطلس فرود آمد. به گفته اسپیس ایکس نخستین مرحله فالکون ۹ هفتمین پرتاب و فرود خود را انجام داد. پیش از این با پرتاب دو ماهواره موقعیت یاب دو سری از ماهواره های استارلینک و دو ماموریت سرنشین‌دار خصوصی، تقویت کننده موشک مورد بهره برداری قرار گرفته بود. در نهایت ماهواره نایلست ۳۰۱حدود ۳۳ دقیقه پس از بلند شدن در مدار مستقر شد. در حال حاضر اسپیس ایکس از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۳ ماموریت مداری را انجام داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال