مریخ‌نورد استقامت به زودی اولین ماموریت علمی خود را آغاز می کند

مریخ نورد استقامت که چندی پیش روی سطح سیاره مریخ فرود آمده بود اکنون پس از چندین پرواز آزمایشی موفق قرار است اولین ماموریت علمی خود را در این سیاره سرخ آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد استقامت ناسا اولین ماموریت علمی خود را در دهانه جزرو آغاز خواهد […]

مریخ نورد استقامت که چندی پیش روی سطح سیاره مریخ فرود آمده بود اکنون پس از چندین پرواز آزمایشی موفق قرار است اولین ماموریت علمی خود را در این سیاره سرخ آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد استقامت ناسا اولین ماموریت علمی خود را در دهانه جزرو آغاز خواهد کرد. این مریخ نورد چندی پیش توانسته بود به طور موفقیت آمیز روی سطح سیاره سرخ فرود بیاید و تصاویری از مریخ ارسال کند. همچنین بالگرد نبوغ مربوط به این مریخ نورد نیز توانسته بود اولین پرواز تاریخی در سیاره های دیگر را با موفقیت به انجام برساند.

اکنون این مریخ‌نورد قصد دارد پس از ترک محل فرود خود به نام دهانه جزرو ماموریت علمی خود را برای کشف نشانه هایی از حیات میکروبی در مریخ و در مکانی دیگر به نام دریاچه خشک شده قدیمی آغاز کند. دانشمندان تا کنون توانسته اند از طریق این مریخ نورد برخی ویژگی های دهانه جزرو را بررسی کنند.

 جنیفر تروسپر، مدیر پروژه ناسا در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مورد ماموریت های بعدی استقامت گفته است: استقامت در ماه های آینده و پس از کاوش سطح دهانه جزرو نمونه هایی را از این سیاره برای زمان بازگشت به زمین جمع‌آوری خواهد کرد. همچنین این مریخ نورد قرار است بخش هایی از عمیق ترین و قدیمی ترین لایه های مربوط به این دهانه را با هدف قابل سکونت بودن آن در گذشته بررسی کند.

به گفته محققان دهانه جزر و حدود ۳.۸ میلیارد سال پیش در زیر ۱۰۰ متر آب غرق بوده و همین دلیل آنها تلاش کردند تا اکتشافات اولیه را از این محل آغاز کنند. به همین دلیل منتظر خواهند بود تا بررسی های مربوط به سنگ ها و لایه های رسوبی این منطقه به پایان برسد. استقامت در این ماموریت علمی ۸ لوله نمونه برداری را از سنگ و خاک مریخ برای زمان برگشت به زمین پر خواهد کرد. پس از آن و در ماموریت بعدی قرار است بررسی ها را در منطقه دلتای دهانه جیزرو که به نظر میرسد غنی از مواد معدنی و کربنات باشد آغاز کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال