مریخ نورد استقامت باید نمونه ها را در مریخ باقی بگذارد

نمونه های مریخی جمع آوری شده توسط مریخ نورد استقامت روی سطح این سیاره رها می شوند تا در ماموریت بعدی ناسا توسط ابزارهای دیگر به زمین انتقال داده شوند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی مأموریتی دیگر نمونه های جمع آوری شده توسط استقامت را به زمین بازگرداند. […]

نمونه های مریخی جمع آوری شده توسط مریخ نورد استقامت روی سطح این سیاره رها می شوند تا در ماموریت بعدی ناسا توسط ابزارهای دیگر به زمین انتقال داده شوند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی مأموریتی دیگر نمونه های جمع آوری شده توسط استقامت را به زمین بازگرداند. به همین دلیل استقامت اکنون باید نمونه ها را روی سطح مریخ رها کند. در واقع این مریخ نورد علاوه بر کاوش در مریخ، مسیر ماموریت آینده ناسا را نیز هموار می کند.

ماموریت بازگرداندن نمونه ها به زمین همراه چند وسیله نقلیه دیگر انجام میشود. این وسائل شامل فصاپیما، فرودگر و دوبالگرد میشود. در این ماموریت نمونه های جمع آوری شده ابتدا به مدار برده شده و سپس به زمین منتقل میشود. اکنون وظیفه استقامت جمع آوری نمونه ها در لوله های مخصوص و مهر و موم کردن آنهاست. سپس این لوله ها روی سطح مریخ رها خواهند شد.

به گفته ناسا و آژانس فضایی اروپا در حال حاضر نمونه ها برای جمع آوری از سطح مریخ آماده هستند. زوربوچن، معاون بخش علوم می گوید: محل پیشنهادی برای استقرار نمونه های جمع آوری شده اعلام شد. زمان قرارگیری اولین لوله از نمونه ها روی سطح مریخ لحظه ای تاریخی محسوب خواهد شد.

استقامت تا کنون ۱۴ نمونه برای انتقال به زمین جمع آوری کرده است که ۱۰ نمونه از آن در منطقه دهانه جیزرو رها میشود. دلیل انتخاب این مکان نیز مسطح بودن آن است بطوریکه نمی تواند مشکلی را برای جمع آوری کنندگان ایجاد کند. در این نمونه ها سنگ های آذرین و رسوبی وجود دارند که نتیجه کاوش استقامت در سراسر دهانه جیزرو است.

گرهاردمینک، دانشمند ماموریت بازگرداندن نمونه ها می گوید: با بازگرداندن نمونه ها و مطالعه آنها، درک و شناخت بهتری از منطقه جیزرو حاصل خواهد شد. همچنین اطلاعاتی در زمینه شرایط محیطی مریخ در زمان حیات احتمالی ارایه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال