موتور فضاپیمای متصل به ایستگاه فضایی بین المللی به دلایل نامعلوم خاموش شد

در حالی که قرار بود موتور یکی از فضاپیما های متصل به ایستگاه فضایی بین المللی طبق مانوری برنامه ریزی شده روشن شود با تلاش ناموفق مواجه شد و تنها در عرض ۵ ثانیه خاموش شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیماهای باری متصل به ایستگاه فضایی بین المللی در فواصل کوتاه […]

در حالی که قرار بود موتور یکی از فضاپیما های متصل به ایستگاه فضایی بین المللی طبق مانوری برنامه ریزی شده روشن شود با تلاش ناموفق مواجه شد و تنها در عرض ۵ ثانیه خاموش شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیماهای باری متصل به ایستگاه فضایی بین المللی در فواصل کوتاه و به طور مرتب پیشران های خود را برای حفظ ارتفاع مناسب ایستگاه فضایی بین المللی روشن نگه می دارند. بیشترین تعداد این فضاپیما ها نیز از نوع کپسول های فضایی روسی پروگرس هستند.

 قرار بود در آخرین مانور ایستگاه فضایی بین المللی فضاپیمای نورثروپ گرومن سیگنوس به مدت ۵ دقیقه موتورهای خود را به طور آزمایشی روشن کند. طبق بیانیه ناسا موتور های این فضاپیما در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران روشن شد اما به دلایلی نامعلوم تنها ۵ ثانیه پس از روشن شدن مجدد خاموش شد. هنوز نورثروپ گرومن علت ایجاد این نقص را پیدا نکرده است. به گفته ناسا هیچ مشکلی برای هر 7 فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد نخواهد شد. به گفته مقامات این آژانس خدمه های حاضر در ایستگاه طبق روال کار منظم خود را در این مجموعه انجام می دهند. البته این مانور قرار بود پیش از این و در روز شنبه انجام شود اما به دلیل روشن شدن موتورهای کپسول پروگرس روسی برای جلوگیری از برخورد با تکه زباله فضایی این مانور به تعویق افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال