قلب تپنده اوریون به آرتمیس III پیوست

ESM به عنوان نیروی محرکه اصلی فضاپیمای اوریون آزمایش شد

ماژول خدمات اروپایی (ESM)، عنصری حیاتی در ماموریت‌های اکتشافی اعماق فضا، با موفقیت به ماژول خدمه آرتمیس III متصل شد. این موتور که در آلمان مونتاژ شده است، وظیفه تامین نیروی پیشران، کنترل دمایی و سیستم‌های پشتیبانی حیات فضاپیمای اوریون را بر عهده دارد. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ESM به عنوان […]

ماژول خدمات اروپایی (ESM)، عنصری حیاتی در ماموریت‌های اکتشافی اعماق فضا، با موفقیت به ماژول خدمه آرتمیس III متصل شد. این موتور که در آلمان مونتاژ شده است، وظیفه تامین نیروی پیشران، کنترل دمایی و سیستم‌های پشتیبانی حیات فضاپیمای اوریون را بر عهده دارد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ESM به عنوان نیروی محرکه اصلی فضاپیمای اوریون در ماموریت‌های اعماق فضا عمل می‌کند. این ماژول با تأمین سوخت، کنترل دقیق دما و انرژی الکتریکی، شرایط لازم برای سفر ایمن فضانوردان به ماه را فراهم می‌آورد. همچنین، ESM منابع حیاتی همچون آب و اکسیژن را برای پشتیبانی از فضانوردان در طول سفر تامین خواهد کرد.

در مرکز فضایی کندی ناسا، تیم‌های مهندسی با موفقیت ماژول خدمات اروپایی 3 را به آداپتور ماژول خدمه متصل کردند. این مجموعه یکپارچه، نیروی محرکه، کنترل دمایی و انرژی الکتریکی مورد نیاز فضاپیمای اوریون را تامین خواهد نمود. پس از انجام بازرسی‌های نهایی، موتور خدمات اروپایی و آداپتور ماژول خدمه به اتاق تمیز مرکز فضایی کندی منتقل خواهند شد تا عملیات جوشکاری بر روی آن‌ها انجام شود. در مراحل بعدی، ماژول خدمه آرتمیس III به این مجموعه متصل خواهد شد. ماموریت آرتمیس III که با هدف بازگشت انسان به ماه طراحی شده است، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی ناسا محسوب می‌شود. در این ماموریت، چهار فضانورد با استفاده از فضاپیمای اوریون و راکت SLS به قطب جنوب ماه اعزام خواهند شد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.