احداث مرکز تحقیقات ژاپن برای توسعه لیتوگرافی ۲ نانومتری

ژاپن قصد دارد با هزینه ای بالغ بر ۲.۳۸ میلیارد دلار، یک مرکز تحقیقاتی برای توسعه لیتوگرافی ۲ نانومتری ایجاد کند. این مرکز با همکاری شرکت های نیمه هادی و دانشگاهها احداث خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن با همکاری ایالات متحده قصد دارد یک مرکز توسعه فناوری لیتوگرافی ۲ نانومتری […]

ژاپن قصد دارد با هزینه ای بالغ بر ۲.۳۸ میلیارد دلار، یک مرکز تحقیقاتی برای توسعه لیتوگرافی ۲ نانومتری ایجاد کند. این مرکز با همکاری شرکت های نیمه هادی و دانشگاهها احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن با همکاری ایالات متحده قصد دارد یک مرکز توسعه فناوری لیتوگرافی ۲ نانومتری خبر داد. با توجه به هزینه ۲.۳۸ میلیارد دلاری این کشور، این مسیر با جدیت دنبال خواهد شد. طبق گزارش تام هاردور، مرکز تحقیقاتی آینده با همکاری شرکت های فعال در این بخش و چندین دانشگاه از دو کشور کار خود را آغاز خواهد کرد. از جمله این موسسات می توان به موسسه ملی علوم پیشرفته صنعتی ژاپن اشاره کرد. همچنین نام شرکت آی بی ام نیز در میان شرکت ها دیده میشود. این مرکز با هدف انجام تحقیقات مورد نیاز و مواد مصرفی برای ساخت این تراشه ها ساخته میشود. احتمالا این تراشه ها قبل از دهه آینده تولید خواهد شد.

هنوز مشخص نیست این کشور برنامه ای برای ساخت کارخانه تولید این تراشه ها نیز دارد یا خیر. در صورت ساخت نیز چه شرکت هوایی با چه سرمایه ای در آن مشارکت خواهند داشت.

پیش از این ژاپن به عنوان رهبر بازار میکروالکترونیک شناخته میشد. اما اکنون تنها شرکت کیوکسیا در تولید حافظه های پیشرفته فعالیت دارد و دیگر شرکت ها برای تولید فرآیندهای دنباله دار خود آن را به شرکت هابی مانند TSMC برون سپاری می کنند.

دولت ژاپن با هدف احیای صنعت نیمه هادی در این کشور یارانه کیوکسیا، مایمرون، وسترن دیجیتال و TSMC را تصویب کرد. این کشور قصد دارد مبالغ دیگری را نیز در مراکز تولید پیشرفته و تامین مواد اولیه هزینه کند که همگی آنها نشان دهنده جدیت ژاپن در این صنعت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال