قانون بازارهای دیجیتال مربوط به اتحادیه اروپا از بهار سال آینده اجرایی خواهد شد

به گفته اتحادیه اروپا از بهار سال آینده قانون (DMA) Digital Markets Act یا قانون بازارهای دیجیتال برای شرکت های عظیم حوزه فناوری اجرایی خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارگارت وستاگر نایب رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی از اجرایی شدن این قانون برای شرکت های حوزه فناوری خبر داد. پیش […]

به گفته اتحادیه اروپا از بهار سال آینده قانون (DMA) Digital Markets Act یا قانون بازارهای دیجیتال برای شرکت های عظیم حوزه فناوری اجرایی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارگارت وستاگر نایب رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی از اجرایی شدن این قانون برای شرکت های حوزه فناوری خبر داد. پیش از این نیز وستاگر اعلام کرده بود قوانین ضد انحصار یا به اصطلاح بیگ تک نیز با هدف محدود کردن قدرت کمپانی های بزرگ فناوری از مهر امسال به انجام خواهد رسید.

 طبق گزارشات منتشر شده در این سخنرانی به تخطی این شرکت ها از قوانین نیز اشاره شده است. به طوری که در صورت مشاهده اقدامات قانونی علیه این شرکت‌ها نیز انجام می گیرد. هنوز قانون مربوط به DMA به تایید نهایی شورا و پارلمان اتحادیه اروپا نرسیده است و در صورت دریافت چراغ سبز شرکت های اصلی مانند متا، اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون به عنوان شرکت‌های نگهبان دروازه یا همان شرکت‌های دارای سرمایه معادل ۷۵ میلیارد یورو و صاحب پلتفرم یا اپلیکیشن شناخته خواهند شد. این شرکت ها در صورت نقض این قانون به جریمه ای معادل ۱۰ درصد از حجم معاملات جهانی خود در سال مالی پیشین محکوم می شوند. در صورت تکرار آن نیز این جریمه تا ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند. به گفته این اتحادیه نگهبانان دروازه برای اعلام وضعیت خود تنها سه ماه فرصت دارند و پس از آن نیز تا تایید نهایی اتحادیه اروپا باید دو ماه منتظر بمانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال