کمیسیون اروپا سازندگان را به ساخت محصولات با عمر باتری بیشتر مجبور می‌کند

کمیسیون اروپا تلاش دارد تا سازندگان را به ساخت محصولات دارای عمر باتری بیشتر مجبور کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هدف از اجبار کمیسیون اروپا افزایش عمر باتری دستگاهها و همچنین در دسترس بودن قطعات یدکی آنهاست. طبق اطلاعات فاش شده، این کمیسیون اخیرا لایحه ای را بصورت پیش نویس آماده […]

کمیسیون اروپا تلاش دارد تا سازندگان را به ساخت محصولات دارای عمر باتری بیشتر مجبور کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هدف از اجبار کمیسیون اروپا افزایش عمر باتری دستگاهها و همچنین در دسترس بودن قطعات یدکی آنهاست. طبق اطلاعات فاش شده، این کمیسیون اخیرا لایحه ای را بصورت پیش نویس آماده کرده است تا تولیدکنندگان را مجبور کند از میان دستگاههای ساخته شده ۱۵ قطعه مختلف را به مدت ۵ سال در اختیار تعمیرکاران قرار دهند. بنابراین قطعاتی مانند باتری، نمایشگر، شارژر، پنل پشتی، خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه در این مدت در اختیار تعمیرکاران خواهد بود.

در صورت تصویب این لایحه در سراسر اروپا نوعی برچسب انرژی نیز برای دستگاهها در نظر گرفته خواهد شد که همانند برچسب های لوازم خانگی است. قرار است این برچسب عمر باتری یا گوشی را نشان دهد. علاوه بر آن اطلاعات دیگری مانند مقاومت دستگاه در برابر آب و یا گرد و غبار و همچنین سقوط تصادفی را نشان دهد.

طبق برنامه جدید اتحادیه اروپا در صورت عدم عرضه باتری جدید در طول ۵ سال تولیدکنندگان در عوض باید برخی تست های مقاومت باتری را برای مصرف کنندگان انجام دهند تا در مورد ظرفیت و رتبه بندی آنها اطمینان حاصل شود. در مورد بروزرسانی های نرم افزاری نیز باید اطمینان حاصل شود تا تاثیر منفی روی باتری و عمر آن نداشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال