قانون جدید کمیسیون اروپا برای ارائه اینترنت 5G در هواپیماها

به زودی مسافران هواپیمایی در اتحادیه اروپا نیازی به فعالیت ی قابلیت Airplane mode ندارند. زیرا کمیسیون اروپا قانون جدیدی را برای شرکت های هواپیمایی وضع کرده که طبق آن باید ارتباطات 5Gبع مسافران ارائه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون اروپا به تمامی کشورهای عضو اعلام کرد تا تاریخ ۹ […]

به زودی مسافران هواپیمایی در اتحادیه اروپا نیازی به فعالیت ی قابلیت Airplane mode ندارند. زیرا کمیسیون اروپا قانون جدیدی را برای شرکت های هواپیمایی وضع کرده که طبق آن باید ارتباطات 5Gبع مسافران ارائه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون اروپا به تمامی کشورهای عضو اعلام کرد تا تاریخ ۹ تیر سال آینده فرصت خواهند داشت تا دسترسی به باند فرکانس 5G برای استفاده در هواپیما را ایجاد کنند.

با استفاده از این قانون جدید علاوه بر اینکه کاربران به حالت Airplane mode نیازی ندارند، می توانند از قابلیت های گوشی خود مانند استریم موسیقی و ویدیو و تماس تصویری بپردازند.

تیری برتون از بخش بازاریابی داخلی این اتحادیه می گوید: این اعلامیه باعث رشد شرکت های اروپایی خواهد شد و سرویس جدیدی را نیز به کاربران ارائه می کند. اتحادیه اروپا پیش از این برای ارائه چنین خدماتی برخی باندهای فرکانسی خاص را رزرو کرده بود.

اتحادیه اروپا با استفاده از باندهای روز سده اینترنت با سرعت بسیار پایین به مسافران ارائهذمبکرد. اما اکنون در سیستم جدید مسافران به اینترنت با فناوری 5G و سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی خواهند داشت.

دای ویتینگهام، مدیر بخش ایمنی پروازها معتقد است اگر چه پیش از این حالت پرواز در گوشی های موبایل یک قابلیت مهم به حساب می آمد، اما اکنون دیگر نیازی به آن نیست. پیش از این تصور میشد ممکن است تداخل فرکانسی در هواپیماها ایجاد شود. اما به گفته ویتینگهام فناوری 5G با فرکانس متفاوتی عرضه میشود و تنظیمات توان نیز از سطح مجاز در آمریکا پایین تر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال