سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا اولین ماهواره نظارتی خود را به مدار پرتاب کرد

سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای با هدف نظارت بر تشعشعات فضایی اولین ماهواره خود را به مدار فرستاد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای یا سرن CERN توانست اولین ماموریت فضایی خود را در ۲۲ تیر ماه توسط آژانس فضایی اروپا از مرکز فضایی گویان فرانسه با موفقیت […]

سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای با هدف نظارت بر تشعشعات فضایی اولین ماهواره خود را به مدار فرستاد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای یا سرن CERN توانست اولین ماموریت فضایی خود را در ۲۲ تیر ماه توسط آژانس فضایی اروپا از مرکز فضایی گویان فرانسه با موفقیت انجام دهد. در این ماموریت یک ماهواره به نام CELESTA تحت هدایت سرن به فضا پرتاب شد. قرار است این ریزماهواره با همکاری دانشگاه مونپلیه و آژانس فضایی اروپا اثر تشعشعات کیهانی بر الکترونیک را مورد بررسی قرار دهد.

ماهواره CELESTA یک تاسواره یک یونیتی محسوب می شود که در واقع نسخه مینیاتوری دستگاه نظارت بر تشعشعات به نام Space Radeon خواهد بود و نسخه اصلی آن در شتاب‌دهنده ‌هادرونی بزرگ سرن قرار گرفته است و با توجه به عملکرد خوب توانسته اثرات تشعشعات مانند دوز جذبی کل را به صورت لحظه ای اندازه گیری کند. مارکوس بروگر مدیر گروه مناطق آزمایشی سرن و رهبر پروژه می گوید: قرار است ماهواره CELESTA در وسط کمربند داخلی وان آلن یک مدار غیر عادی را بررسی کند که سطح تشعشعات در آن در بالاترین حد خود قرار دارد. کمربند وان آلن ناحیه ای از فضا متشکل از ذرات باردار پر انرژی است که از طریق باد های خورشیدی ایجاد شده و توسط مغناطیس کره سیارات نگهداری می شود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال