تصویب پارلمان اروپا برای بازگشت باتری های قابل تعویض در گوشی ها

طبق تصویب پارلمان اروپا ویژگی قدیمی تعویض باتری در گوشی های موبایل دوباره به این بازار خواهد آمد. این پارلمان نسبت به این قانون رای مثبت داده و می تواند باعث تحول در چرخه تولید باتری شود. بنابراین در آینده مجددا کاربران به گوشی هایی با باتری های قابل تعویض دسترسی دارند. به گزارش سرویس […]

طبق تصویب پارلمان اروپا ویژگی قدیمی تعویض باتری در گوشی های موبایل دوباره به این بازار خواهد آمد. این پارلمان نسبت به این قانون رای مثبت داده و می تواند باعث تحول در چرخه تولید باتری شود. بنابراین در آینده مجددا کاربران به گوشی هایی با باتری های قابل تعویض دسترسی دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قانون جدید تصویب شده توسط پارلمان اروپا مفاد تازه ای وجود دارد که تنها یکی از آنها امکان تعویض باتری در محصولات مصرفی مانند گوشی های موبایل است.

طبق اعلام این اتحادیه تعویض پذیری آسان در این قانون به معنای این است که برای تعویض باتری به هیچ ابزاری نیاز نباشد. این موضوع باعث بازگشت پنل های حدلشوند در گوشی های موبایل خواهد شد.

این قانون توانست توسط ۵۸۷ نماینده این پارلمان رای مثبت بیاورد. علاوه بر مواد گفته شده از این پس سازندگان باید میزان حریم تولید شده توسط دستگاه خود را به صورت برچسب اطلاع رسانی کنند. این اتحادیه تلاش دارد تا سال ۲۰۳۵ نرخ بازیافت مربوط به زباله باتری ها را به ۹۵ درصد افزایش دهد.

تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای عملی شدن به چند سال زمان نیاز دارد و احتمالا پیش از ۲۰۲۷ اجرایی نخواهد شد. همچنین تنها مربوط به مناطق عضد این اتحادیه است. با این وجود باید به نظر می رسد سازندگان دست به تولید دو نوع محصول برای دو بازار متفاوت بزنند. البته باید منتظر ماند و دید شرکت ها چه تصمیمی در این رابطه می گیرند.

در صورت بازگشت پنل قابل تعویض پر گوشی ها قابلیت ضد آب کردن آنها را از بین میبرد. البته ممکن است طراحی دیگری جای آن را بگیرد.